رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس اعلام کرد که وضعیت  کرونا در این شهرستان فوق بحرانی است.

به گزارش سلام نو به نقل از مهر،  رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس گفت: هرچند مسئولان وضعیت شهرستان اهواز را «زرد» اعلام کرده‌اند ولی وضعیت این شهرستان اصلاً خوب نبوده و فوق بحرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اصلاح قوه قضائیه می‌تواند به اصلاح کشور و مبارزه با فساد در تمامی رده‌ها منجر شود و در بازدارندگی از جرایم اثرگذار است.

حسینی با آغاز به کار مجلس جدید اشاره کرد و افزود: امروز یک ماه از صدور پیام مقام معظم رهبری برای شروع به کار مجلس گذشته است که نقشه راه خود را از این پیام ارزشمند گرفته‌ایم.

وی به نکات ضروری و تعیین مسیر راه را با در نظر گرفتن اوضاع و احوال کشور در پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: اقتصاد، فرهنگ و معیشت مردم از جمله اولویت‌های کاری مجلس یازدهم است که از روزهای نخستین کار به آن پرداخته‌ایم و باید در تمام مقاطع پایبند به این پیام باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان اجرایی کشور و مدیران در مسیر خدمت به مردم و جلب رضایت آنها کار کنند، قطعاً در کنار آنها هستیم و آمادگی کامل را برای همکاری با مدیران اجرایی و قضائی استان داریم.

حسینی عنوان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، همه مسئولان باید در مسیر قانون حرکت کنند ولی اگر هرکسی در هر رده و یا قوه‌ای از مسیر قانون خارج می‌شوند باید با برخورد نهادهای نظارتی، مجلس و قوه قضائیه مواجه شوند.

وی بیان کرد: در استان خوزستان با رعایت عدم تداخل قوا در یکدیگر و با استفاده از حق نظارتی بدون دخالت در عزل و نصب‌ها مدیران خوب و کارآمد را ابقاء و مدیران ناکارآمد نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن عزل یا اصلاح شوند؛ زحمات مدیران نیز نباید نادیده گرفته شود ولی در حق مدیران ناکارآمد نیز نباید هیچ گونه اغماضی کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از اهداف نمایندگان استان خوزستان این است که سرگرم حواشی زیان‌بار نشوند، از تخریب و نقد نهراسند و به تعاریف هم دل نبندند؛ یکی از نقاط ضعفی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند «نمره نامطلوب در برقراری عدالت» است که در خوزستان پررنگ‌تر و نمره کمتر از حدنصاب کشور را دارد.

وحدت نمایندگان

حسینی با اشاره به لزوم وحدت بین نمایندگان مجلس استان و حتی برون‌استانی، یادآور شد: بین نمایندگان مسابقه عمل پاکیزه داریم و رقابت‌ها نیز در زمینه خدمت به مردم و پیگیری دغدغه‌های آنها خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید آغازگر تغییر باشند، اضافه کرد: ارتباط مستمر و موثر با مردم، بهره‌مندی از نقطه نظرهای صاحب‌نظران به خصوص دانشگاهیان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، تقویت اقتصاد این استان با رونق کشاورزی و رفع موانع سر راه کشاورزان و حمایت از سرمایه‌گذاران با برنامه‌ریزی برای فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از صنایع موجود در این استان از جمله نفت مطالبات جدی داریم، هنوز عوارض آلایندگی و مالیات ارزش افزوده به شکل شفاف از سوی نفت و دیگر صنایع به طور مشخص پرداخت نشده است.

حسینی گلایه کرد: امنیت و ثبات شغلی کارگران و قراردادهای آنها که تنوع زیادی هم دارد و پرداخت نکردن حقوق آنها یکی از بدترین وضعیت‌ها را برای استان شکل داده است؛ تعدیل و هرگونه برخورد ناشایست به اشکال مختلف با کارگران بومی خوزستان را نمی‌پذیریم.

وی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی کارون که هسته اولیه شکل‌گیری آن از همین استان خوزستان بوده است به تازگی با کارگران خود برخورد کرده است که این موضوع را نیز محکوم می‌کنیم؛ مطالبات کارگری آبفار یکی از موضوعات مطرح شده به استاندار خوزستان بود و همچنین مشکلات کارگری مشابه را نیز در شرکت نفت و فولاد داریم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید به مبارزه عملی با فساد در سطوح و رده‌های مختلف پرداخته شود، گفت: با راهکارهای علمی و اقدام‌های نهادهای نظارتی و قوه قضائیه می‌توان برخوردهای لازم را با فسادهای مختلف داشته باشیم.

حسینی عنوان کرد: سپردن وظایف به جوانان آن هم به معنای واقعی، همراهی و انسجام نمایندگان چه در استان و یا در خارج از استان از جمله هماهنگی با نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از انتقال آب و همچنین موضع‌گیری در مسائل خارجی و داخلی از جمله برنامه‌های دیگر در دست اقدام است.

وی در خصوص وضعیت قطار شهری اهواز گفت: از ابتدا پیگیر پروژه قطار شهری اهواز بودیم و قطعاً تعیین تکلیف با جدول زمانی مشخص برای اجرای آن باید در اسرع وقت انجام شود؛ تعطیلی پروژه به صلاح نیست و در عین حال هیچ شخص یا گروهی در صورت تخطی از وظایف خود برای ما مصونیت ندارد.

ضعف نظارت بر بازار

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وحدت حداکثری بین نمایندگان استان خوزستان برقرار است ولی عده‌ای از این بیرون به دنبال از بین رفتن این انسجام هستند؛ بر اساس مدارک تحصیلی می‌توانستم در کمیسیون پزشکی مجلس عضو شوم ولی با توجه به مشکلات استان خوزستان کمیسیون اجتماعی را برای پیگیری این معضلات و مشکلات انتخاب کردم.

حسینی در خصوص موضوع گرانی کالاهای مختلف در استان، بیان کرد: کم‌کاری‌ها را از ماه‌ها قبل مشاهده کردیم و متأسفانه یکی از دلایل اصلی نیز معرفی نکردن وزیر صنعت از سوی هیئت دولت است که تا به امروز هم با مجوز مقام معظم رهبری زمان برای معرفی وزیر تمدید شده است.

وی به تلاش مجلس برای ارائه طرح، لایحه و یا مصوبه به منظور ساماندهی بازار مسکن و اقلام مصرفی مردم اشاره کرد و افزود: متأسفانه نظارت بر بازار در استان خوزستان به مراتب ضعیف‌تر از دیگر استان‌ها بوده و در برخورد با متخلفان این حوزه نیز کم‌کاری مشاهده شده است.

نبود آمار دقیق کرونایی

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بهداشت و درمان و مبارزه با کرونا طی یک ماه اخیر مسئله اول مورد پیگیری برای نمایندگان خوزستان بود چرا که این استان دارای وضعیت قرمز با بالاترین آمار شیوع، بستری و مرگ‌ومیر است؛ اعلام نکردن آمار از جانب مسئولان برای مدیریت جو روانی جامعه است.

حسینی با تقدیر از توجه وزیر بهداشت به خوزستان، در زمینه رفع کمبودهای این استان انتقاد کرد: هرچند مسئولان وضعیت اهواز را زرد اعلام کرده‌اند ولی وضعیت این شهرستان اصلاً خوب نبوده و فوق بحرانی است؛ حتی تخت‌های ویژه بیمارستانی در اهواز تکمیل ظرفیت شده است و باید برای این امر فکری عاجل داشت.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز عصر با استاندار خوزستان به موضوع عدم اعلام آمار از سوی وزارت بهداشت اشاره می‌کنم چرا که اعتقاد دارم باید آمار صحیح در اختیار مردم قرار بگیرد تا آمارهای غلط در فضای مجازی منتشر نشود چرا که این موضوع بیشتر باعث نگرانی مردم می‌شود.

پروژه‌های آب در خوزستان

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلوگیری از انتقال آب یکی از اولویت‌های مهم در دست پیگیری نمایندگان خوزستان است، اظهار کرد: جلسه‌ای با وزیر نیرو برگزار شد و در خصوص وضعیت آب شرب خوزستان، مجوز آب کشاورزی به ویژه برای کشت برنج و همچنین فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، مشکلات شبکه آب و فاضلاب به خصوص در اهواز و جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه‌های کارون صحبت کردیم.

حسینی افزود: به هیچ وجه اجازه شروع طرح انتقال آب را از تونل بهداشت آباد نمی‌دهیم و مقرر شد تا همراه با نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری جلسه‌ای با رئیس سازمان محیط زیست کشور داشته باشیم؛ جمع‌آوری کارگاه قرارگاه خاتم الانبیا را نیز خواستار شدیم که آن را منوط به اخذ مجوز از سازمان محیط زیست داشتند و برای همین جلسه با قید فوریت تشکیل می‌شود.

وی یادآور شد: طرح آبرسانی «غدیر» یکی از پروژه‌های خوب برای افزایش کیفیت آب شرب در استان خوزستان است هرچند کارهای خوبی در این راستا انجام شد ولی باید یک خط هشت کیلومتری از کانال دز به ایستگاه ام الدبس در حوزه سوسنگرد ایجاد شود تا کمیت و کیفیت آب شرب اصلاح و نتایج مطلوب سریع‌تر قابل‌لمس باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خوزستان اضافه کرد: به دنبال تشکیل هلدینگ در صنایع فولاد هستیم تا مدیران بومی این استان در هیئت‌مدیره قرار بگیرند چرا که اعتقاد داریم در این دوره فعلی، فولاد خیلی بیشتر از نفت می‌تواند توسعه و رونق خوزستان را رقم بزند.

حسینی بیان کرد: استخدام‌هایی در برخی شرکت‌ها در حال انجام است که تمهیدات آن از قبل صورت گرفته است و با جدیت نظارت می‌کنیم که این فرصت جذب در اختیار نیروهای بومی خوزستان قرار بگیرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید