طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از فردا جمعه 6 تیر 1399 قسمت اول سریال «آقازاده» در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد، به همین بهانه به بررسی این سریال پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : سریال «آقازاده» به نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی در 18 قسمت 60 دقیقه ای و در ژانر سیاسی - اجتماعی تولید شده و قرار است از فردا جمعه 6 تیر 1399  بر روی شبکه های VOD پخش شود و نسخه فیزیکی این اثر از شنبه در مراکز معتبر قابل خرید است.

تصویربرداری سریال «آقازاده» از اوایل مرداد 1398 در تهران آغاز شد و اکثر سکانس های این سریال در تهران و مشهد تصویربرداری شده است و پس از گذشت هفت ماه و تصویربرداری ۹۰ درصد این سریال، در اواخر سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و ادامه تصویربرداری تعداد محدودی از سکانس های باقیمانده در سال جدید با رعایت تمهیدات بهداشتی وزارت بهداشت جلوی دوربین مجید گل سفیدی رفت.

پخش این سریال در شبکه نمایش خانگی که پیش از این قرار بود، از عید سعید فطر آغاز شود، به دلایل مشکلاتی به تعویق افتاد، تا در جدیدترین برنامه منتشر شده شبکه نمایش خانگی، پخش این سریال از جمعه همین هفته اتفاق بیفتد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قسمت های بعدی این سریال نیز جمعه ها از طریق شبکه های VOD و یک روز پس از آن، نسخه فیزیکی (DVD) آن قابل خرید می باشد.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال «خواب زده» / سریالی جذاب با ژانری ترسناک

معرفی سریال «هم گناه»/ پر ستاره ترین سریال شبکه نمایش خانگی

معرفی سریال موچین / پخش سریالی طنز و پر بازیگر در شبکه نمایش خانگی

معرفی سریال «دل» / اثری ناموفق در کارنامه منوچهر هادی

کارگردانی سریال «آقازاده» برعهده بهرنگ توفیقی نویسنده، بازیگر و کارگردان 43 ساله سینما و تلویزیون است و این سریال اولین تجربه بهرنگ توفیقی در شبکه نمایش خانگی محسوب می شود.

سریال «آقازاده» دهمین سریال بهرنگ توفیقی است که این بار متفاوت تر از کارهای قبلی و به جای تلویزیون، شبکه نمایش خانگی را هدف گرفته است، وی پیش از این کارگردانی سریال های شاخصی نظیر ««جاده در دست تعمیر»، «قسم»، «رخنه»، «کیفر» و ... و همچنین فیلم های بلند سینمایی «گور به گور»، «مسیر انحرافی»، «انقلاب زیبا»، «آمین»، «پشت بام تهران»، «زیر پای مادر»، «عقیق»، «پدر»، «بر سر دوراهی» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

تهیه کنندگی سریال «آقازاده» بر عهده حامد عنقا می باشد، وی پیش از این  تهیه کنندگی سریال هایی همچون «پیکسل»، «پدر»، «بر سر دوراهی» و ... را برعهده داشته است و سریال «آقازاده» چهارمین سریالی است که وی تهیه کنندگی آن را بر عهده گرفته است، لازم به ذکر است که حامد عنقا در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» به کارگردانی وحیدجلیلوند نیز به عنوان سرمایه گذار حضور داشته است.

نگارش فیلمنامه سریال «آقازاده» نیز بر عهده حامد عنقا می باشد، وی که بیشتر به عنوان نویسنده در بین اهالی هنر مطرح است تا تهیه کننده، اولین فردی بود که مردم را با شبکه نمایش خانگی آشنا کرد و اولین سریال شبکه نمایش خانگی، با عنوان «قلب یخی» با قلم او نگارش شده و حال پس از گذشت قریب به ده سال با یک سریال پر بازیگر و پر سر و صدا مهمان خانه های مخاطبین خواهد شد.

حامد عنقا پیش از سریال «آقازاده» نویسندگی سریال های شاخصی همچون «به همین سادگی»، «نردبام آسمان»، «انقلاب زیبا»، «تنهایی لیلا»، «قلب یخی»، «پیکسل»، «پدر»، «بر سر دوراهی» و ... را بر عهده داشته است.

زوج سینمایی بهرنگ توفیقی و حامد عنقا در چهارمین همکاری خود به یک هماهنگی دقیقی رسیده اند و با ساخت دو سریال موفق «پدر» و «بر سر دوراهی» توقع مخاطبین را از خود بالا برده اند و حال مخاطبین بی صبرانه برای تماشای سومین همکاری مشترک این زوج کارگردان و تهیه کننده لحظه شماری می کنند، البته لازم به ذکر است این دو در سریال «انقلاب زیبا» نیز با یکدیگر همکاری داشته اند، اما تهیه کنندگی آن سریال بر عهده رامین عباسی زاده بوده است.

سریال «آقازاده» با آنکه به عنوان ژانر درام عاشقانه اجتماعی در رسانه ها مطرح شده و با روایتی عاشقانه به موضوعات مختلف اجتماعی و اقتصادی پرداخته اما ژانر سیاسی اجتماعی دارد و به موضوعات حساس جامعه اشاره خواهد داشت، لازم به ذکر است که گمانه زنی ها از مطرح شدن داستان زندگی محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران وحضورش در پرونده قتل میترا استاد در این سریال دارد، البته این تمام ماجرا نخواهد بود و خیلی دیگر از حوادث نیز در این سریال روایت خواهد شد.

در خلاصه داستان سریال «آقازاده» که به موضوعات سیاسی اجتماعی روز می‌پردازد، آمده است: «این قصه با خون تموم می‌شه!» و نویسنده و تهیه کننده سریال در گفتگو خود با اشاره حساس بودن قصه این سریال اظهار داشته است:  « ما «آقازاده» را فقط برای سرگرمی مردم نمی سازیم تا تنها در سبد تفریحات و اوقات فراغت آنها قرار بگیرد. حتی سریالی نمی سازیم که بتوان بعد از دیدن آن به راحتی خوابید، بلکه «آقازاده» را می سازیم تا بسیاری را بی خواب کنیم و مخاطبانمان را به جنبه های مختلف مسائل اجتماعی به فکر بیندازیم»

البته باید منتظر ماند و دید که سریال «آقازاده» که شباهت های زیادی با سریال «قلب یخی» اثر قبلی این نویسنده در شبکه نمایش خانگی دارد، دچار ممیزی های ارشاد خواهد شد یا اینکه مخاطبین بدون حذف بخش هایی از این سریال به طور کامل به تماشای آن خواهند نشست.

در سریال «آقازاده» بازیگران شاخصی همچون امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، سینا مهراد، دیبا زاهدی، مهدی کوشکی، سامیه لک، مسعود فروتن، کاوه خداشناس، سعید داخ، روزبه معینی و امین حیایی با حضور کامبیز دیرباز، هنرمندی نیکی کریمی، نقش آفرینی متفاوتی از جمشید هاشم پور و محمدحسین لطیفی به ایفای نقش می پردازند.

دیگر عوامل اصلی سریال «آقا زاده» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مجید گل سفیدی، مدیر تولید: افشین قلی پور، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریزی: احسان سجادی حسینی، مدیر صدابرداری: امیر حاتمی، منشی صحنه: بیتا ارسطویی، طراح صحنه: محسن شریفی، طراح لباس: شیده محمودزاده، طراح گریم: مهرنوش طبیبی، تدوینگر: امیر شیبان خاقانی، آهنگساز: ستار اورکی، مدیران تدارکات: شهرام اسلامی، اصغر پسندپور، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: امیر ولیخانی، صداگذار: امیرحسین صادقی، عکاس: محمد دارایی، دستیار برنامه ریزی: مینا نیکو، دستیاران کارگردان: محسن بهجت، حامد تارخ، فیلمبردار: وحید ملک محمدی، گروه فیلمبرداری: حسن علی بخشی، آرش کابلی، مصطفی حسین خانی، علیرضا صفری، احمد ایرجی، گروه تدارکات: رامین کرمانیان، اصغر امیری، بهزاد مهری، زاهد شاهی وند، دستیار یک صحنه: محمد شهریاری، مدیر صحنه: محمد عنانی، دستیار صحنه: محمد حیدری، مجری گریم آقایان: محمد سیه پوش، پویا عمرایی، مجری گریم خانم‌ها: ژیوان حیدری، دستیار صدا: علی رحمانی، مستندساز پشت صحنه: محمد حسین گلفشان، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید