مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد که ۲۱ مگاوات به ظرفیت هر یک از واحدهای گازی کشور افزوده می‌شود.

به‌گزارش  روز سه شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «محسن طرزطلب» در مراسم افتتاح پروژه ارتقای ظرفیت نیروگاه شهید بسطامی شاهرود، افزود: تلاش شد در روند اجرای این طرح با همان میزان سوخت مصرفی سال گذشته، حدود ۲۱ مگاوات به توان تولیدی این واحد اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه رشد دو درصدی راندمان نیروگاه را به همراه داشته است، گفت: صرفه‌جویی سالیانه ۱۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت از دیگر ثمرات انجام این طرح بوده است.

طرزطلب با بیان اینکه امکان ارتقای ۱۷۸ توربین گازی v۹۴.۲ در بخش تولید وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر مالکیت ۸۰ درصد این واحدها در اختیار بخش خصوصی و ۲۰ درصد آن در اختیار بخش‌های دولتی است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: هم اکنون این امکان وجود دارد که در راستای سیاست چند سال اخیر دولت تدبیر و امید برای کاهش مصرف سوخت بتوان با صرف هزینه بسیار اندکی توان تولیدی برق کشور را افزایش داد.

وی گفت: مساله بهینه‌سازی مصرف سوخت در طی یک دهه گذشته مورد توجه جدی وزارت نیرو بوده است، تلاش می شود با هماهنگی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارت نفت بتوان با استفاده از ظرفیت تبصره ۱۲، منابع صرف شده برای سرمایه‌گذاری در این طرح  بازپرداخت شود.

طرزطلب خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی این اطمینان را داشته باشند که در صورت اجرای طرح‌های ارتقای توان تولید نیروگاهی، همه سرمایه‌گذاری انجام شده را بازپرداخت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید ۹ واحد بخار به ظرفیت یک هزار و ۴۵۴ مگاوات وارد مدار خواهد شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته راندمان نیروگاه‌های حرارتی امسال برای نخستین بار به ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه امکان ارتقای بهره‌وری ۱۷۸ توربین گازی در سطح کشور وجود دارد، گفت:‌ ۲۱ مگاوات به ظرفیت هر یک از واحدهای گازی کشور افزوده می‌شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید