کوروش سلیمانی بازیگر و کارگردان 46 ساله سینما، تئاتر و تلویزیون متولد 3 مرداد 1352 در کرمانشاه است، وی تجربه بازی در فیلم و سریال های شاخصی نظیر: «متولد ماه مهر»، «اتوبوس شب»، «نرگس»، «پرانتز باز»، «فاکتور هشت»، «روزهای زندگی»، «سرزمین مادری» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون که در حال حاضر سریال «خواب زده» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد، در گفت‌وگو با سلام نو در خصوص فعالیت‌های اخیر خود و فیلم های آماده پخش اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و توقف فیلمبرداری ها، چند ماهی است که فعالیتی نداشته ام و آخرین فعالیت بنده، به کارگردانی نمایش «سکوت سفید» برمی گردد، که در آذرماه در عمارت نوفل لوشاتو بر روی صحنه رفت.

وی در همین راستا ادامه داد: همچنین سکانس هایی از بازی بنده در سریال «ایل دا» به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی سید علیرضا سبط احمدی باقی مانده بود که در بهمن ماه سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا جلوی دوربین رفت و به پایان رسید.

بازیگر «سریال خواب زده» در خصوص بازخوردهای مردم نسبتاً به پخش این سریال اظهار کرد: چند وقتی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، نسخه های فیزیکی این سریال پخش نمی شود و تنها در شبکه های VOD و فضای مجازی قابل تماشا است، اما در واقع بنده انتظار بیشتری نسبت به دیده شدن این سریال داشتم، زیرا کارگردانی کار بر عهده سیروس مقدم و نویسندگی آن برعهده سعید نعمت الله بود و همچنین با داشتن قصه خوب در کنار بازیگران و عوامل حرفه ای این پروژه، بنده انتظار یک اتفاق بهتری در رسانه خانگی بودم.

وی در خصوص دلیل دیده نشدن سریال خاطر زده اذعان کرد: دقیق نمی دانم به خاطر همزمانی پخش این سریال با شیوع ویروس کرونا و یا عدم تبلیغات مناسب موجب کم دیده شدن آن شده است، اما به نظر من «خواب زده» سریالی بود که می توانست خیلی خوب دیده شود و من از این اتفاق بسیار غصه می خورم که تلاش فراوان کل گروه نادیده گرفته شد و بسیار متاسف و متاثر از این اتفاق هستم.

سلیمانی در ادامه پیرامون اینکه آیا ژانر ماورایی کار در دیده نشدن کار تاثیر داشته است، گفت: در خصوص ژانر معمایی سالها پیش در این ژانر کار شده و با استقبال فراوان مواجه شده بود، همانند سریال «اغما» و «او یک فرشته بود» که در زمان خود بسیار طرفدار داشتند، هرچند که سریال «خواب زده» تلخ و اجتماعی است و شاید جامعه ما به دلیل سختی هایی که به خاطر شرایط اقتصادی و ... متحمل می شود تمایلی به تماشای کارهای اجتماعی و تلخ ندارند و بیشتر به کارهای درام و کمدی تمایل دارند، اما همچنان به عقیده بنده اگر سریال «خواب زده» پخش مناسب تری داشت شاید بهتر و بیشتر دیده می شد.

بازیگر سریال «نرگس» پیرامون جذابیت نقشش در سریال «خواب زده» و دلیل اصلی حضور در این پروژه اظهار کرد:  حجت در سریال «خواب زده» یک جوان شهرستانی جنوب شهری است  که به همراه همسر و خواهر خود به تهران نقل مکان کرده و توانسته یک زندگی نسبتاً خوبی را برای خود فراهم کند و سیر داستان به سمت ماورایی رفتن پیش می رود، بنده فیلمنامه کار را بسیار دوست داشتم چون خیلی جذاب بود و همچنین به شخصیت حجت در این فیلم علاقه داشتم و دوستانی که کار تماشا کردند، معتقدند که یک تجربه بازی متفاوتب در کارنامه کاری بنده بوده است.

وی در همین راستا افزود: دلیل اصلی حضور بنده در سریال «خواب زده»، شخص سیروس مقدم در مقام کارگردان این سریال بود، بنده پیش از این سریال «نرگس» را در سال 1384 با ایشان کار کردم و با وجود علاقمندی به همکاری مجدد بین ما، اما بین این دوسریال فاصله طولانی اتفاق افتاد، هرچند که دراین بین چند تله فیلم با همدیگر همکاری داشتیم و بسیار خوشحالم که مجدد این اتفاق افتاد.

بازیگر سریال «خواب زده» در خصوص اینکه آیا پیش از این تجربه بازی در چنین نقشی را داشته است یا خیر، عنوان کرد: سالها پیش در سریال «سی امین روز» به کارگردانی جواد افشار، که در ماه رمضان سال 1391 پخش شد، نیز نقش یک جوان جنوب شهری را ایفا کرده بودم و نقش حجت به لحاظ کلی به آن نقش شبیه بود، هرچند که پیچیدگی خاص خود را نیز این نقش داشت.

وی در ادامه پیرامون تجربه همکاری با سیروس مقدم، اذعان کرد: سیروس مقدم با ساخت سریال های فراوان توانایی خود را در جذب مخاطب ثابت کرده است و بسیار در اتفاقاتی که در سر صحنه رخ می دهد مسلط است و معمولاً ترکیب عواملش ثابت و همین موجب هماهنگی زیاد آنها با همدیگر می شود و همه چیز پیش از شروع فیلمبرداری کنترل و مدیریت می شود، بسیار با بازیگر صمیمی و راحت هستند و سختگیری روی فیلمنامه و بازی ها برای بنده بسیار با ارزش است.

بازیگر سریال «ایل دا» در خصوص این سریال تصریح کرد: داستان سریال «ایل دا» در مناطق لر نشین و مرزی کشور اتفاق می افتد و گروه تمام تلاش خود را می کند تا کار استانداری را آماده کند و بنده نیز در این سریال نقش یک جوان نظامی لر را دارم که نقشم را بسیار دوست دارم و خیلی خوشحالم از اینکه در این پروژه حضور داشتم.

بازیگر فیلم «تیغ و ترمه» درباره این فیلم گفت: حضور در فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» به دلیل حضور کیومرث پوراحمد بسیار برایم با ارزش بود و بدون داشتن نگاهی به نقش و مبلغ قرارداد، صرفاً به خاطر احترام گذاشتن به دعوت کیومرث پوراحمد عزیز در این فیلم حاضر شدم و نقش پیام در واقع پدر ترمه به نظرم درست نوشته شده بود و با اینکه کوتاه بود بسیار برایم جذاب بود، هرچند که به عقیده بنده نقش پیام می توانست  پرداخت بهتری داشته باشد و گره هایی از داستان را باز کند و به پیشرفت قصه کمک کند.

کوروش سلیمانی در پایان در خصوص تجربه بازی در شرایط شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: بنده همانند سایر بازیگرها در این ایام خانه نشین شده ایم و بیشتر درگیر خانه و خانواده ایم و عمدتاً فعالیت های تلویزیون و سینما تعطیل شده اند و هرچند که همانند سایر شغل ها، بازیگر نیز برای امرار معاش و زندگی مجبور به بازی در پروژه ها است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید