حبوبات در بازار افزایش قیمت قابل توجهی داشته است و برخی از محصولات تا 10 هزار تومان گران شده اند.

به گزارش سلام نو، ایرنا نوشت: بالا رفتن روز به روز نرخ انواع حبوبات در بازار باعث شده قیمت برخی از این کالاها در هر کیلوگرم حدود ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد.

نرخ‌نامه سازمان میادین میوه و تره‌بار در گزارش آخرین روز از خردادماه، قیمت انواع حبوبات را با افزایش قیمتی قابل توجه اعلام کرده است. بررسی قیمت انواع حبوبات در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز از رشد پلکانی قیمت‌ها خبر می‌دهد.

هر کیلوگرم لوبیا قرمز ۲۲ هزار تومان

چندی پیش گزارشی از افزایش حدود هزار تومانی انواع حبوبات در سال جدید ارائه شد. در این گزارش، بر اساس آمار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت هر کیلوگرم لوبیا چیتی ۱۴ هزار تومان تا ۱۷ هزار ۵۰۰ تومان اعلام شد، حالا سامانه اطلاع‌رسانی همین سازمان حداقل قیمت هر کیلوگرم این محصول را ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین کرده است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم لوبیا قرمز نیز در ابتدای فصل بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان نرخ‌گذاری شده بود که در حال حاضر قیمت آن به ۲۰ هزار تومان تا ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

شهروندانی که حبوبات مصرف خود را از میادین میوه و تره‌بار تهیه می‌کنند، باید هر کیلوگرم لوبیا سفید را به قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم لوبیا چشم بلبلی را با نرخ ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم لوبیا کشاورزی را با قیمت ۲۴ هزار تومان خریداری کنند.

عدس ۱۰ هزار تومانی ۲۰ هزار تومان شد

عدس نیز که در همان ابتدای سال با افزایش قیمت هزار و ۲۰۰ تومانی مواجه ژو قیمت هرکیلوگرم انواع آن بین ۱۰ هزار و ۳۰۰ تا ۱۴ هزار تومان تعیین شده بود حالا افزایش ۱۰ هزار تومانی را تجربه می‌کند. حداقل قیمت هر کیلوگرم عدس در پایگاه اطلاع‌رسانه قیمت کالا و خدمات ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان و حداکثر آن ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.

مصرف‌کنندگان در میادین میوه و تره‌بار نیز می‌توانند هر کیلوگرم عدس درشت درجه یک را ۱۹ هزار و ۲۰۰ و قیمت هر کیلوگرم عدس ریز را  ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان تهیه کنند.

رکورد قیمت برای لپه ۲۴ هزار تومانی

بر اساس گزارش اعلامی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در ابتدای امسال حداقل قیمت هر کیلوگرم لپه ۱۴ و حداکثر آن ۱۹ هزار تومان اعلام شده بود. در گزارش جدید این پایگاه قیمت هر کیلوگرم لپه بین ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان در حرکت است.

در بخش دیگر این گزارش، قیمت هر کیلوگرم نخود بین ۱۱ هزار تومان تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است. همین محصول در بازار میادین میوه و تره بار با قیمت حداقل ۹ هزار و ۱۰۰ و حداکثر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان آماده عرضه به مصرف‌کنندگان است.
























































































قیمت انواع حبوبات در میادین میوه و تره‌بار/ ۳۱ خردادماه
انواع حبوباتقیمت (تومان)
جو بلغور و جو پرک۴۹۰۰
دال عدس۲۰۵۰۰
ذرت خشک۱۲۰۰۰
زرشک پفکی۷۲۰۰۰
سویا۹۹۰۰
گندم۴۹۰۰
باقلا خشک۱۹۰۰۰
عدس درشت۱۹۲۰۰
عدس ریز ۱۶۵۰۰
لپه۲۴۰۰۰
لپه باقلا۲۱۸۰۰
لوبیا چشم بلبلی۲۳۵۰۰
لوبیا چیتی۲۱۹۰۰
لوبیا سفید۲۰۵۰۰
لوبیا قرمز۲۲۰۰۰
لوبیا کشاورزی۲۴۰۰۰
لیمو عمانی۷۳۰۰۰
ماش۱۹۸۰۰
نخود۱۰۵۰۰
لوبیا عروس۱۸۰۰۰

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید