میزان تولید نیروگاه‌های برقابی جهان به حدود چهار میلیون مگاوات است که ایران سهم 15 درصدی را داراست.

به گزارش سلام نو، بر اساس گزارش انجمن انرژی‌ برقابی میزان تولید نیروگاه‌های برقابی جهان به حدود چهار میلیون مگاوات ساعت رسیده که جلو انتشار چهار میلیارد تن گازهای گلخانه‌ای را گرفته است.

26.5 درصد از مجموع انرژی تولیدی جهان از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود که 16.4 درصد آن به نیروگاه‌های برقابی، 5.6 درصد نیروگاه‌های بادی، 2.2 درصد نیرگاه‌های زیست توده، 1.9 درصد نیروگاه‌های خورشیدی و 0.4 درصد به دیگر نیروگاه‌های تجدیدپذیر مربوط می شود.

در ایران سهم نیروگاه‌های برق‌آبی از مجموع ظرفیت نیروگاهی نصب شده به حدود 15 درصد رسیده است.

طبق آخرین گزارش انجمن جهانی انرژی برق آبی در سال 2018، چین بیشترین ظرفیت نیروگاه‌های برقابی جهان با بیش از 431 هزار مگاوات را به خود اختصاص داده است.

پس از این کشور، آمریکا با 103 هزار مگاوات، برزیل با 100هزار مگاوات و کانادا با 81 هزار مگاوات در رده های بعدی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، وزارت نیرو چندی پیش اعلام کرده بود: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور به حدود ۸۰ هزار و ۵۳ مگاوات رسیده است که واحد‌های گازی با ۲۵ هزار و ۳۵۵ مگاوات، بیشترین ظرفیت را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر مرکز مدیریت نیروگاه های برق آبی کشور اواخر دی ماه با توجه به بارش های پاییزی، پیش بینی کرده بود انرژی تولید شده تا پایان سال به ۱۰ هزار و ۵۰۰ گیگاوات ساعت برسد.

به گفته «فربد استیری» میزان انرژی تولید شده نیروگاه های برق آبی کشور از ابتدای امسال هشت هزار و ۷۵۱ گیگاوات ساعت بود که نسبت به پارسال ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد.

ظرفیت اسمی نیروگاه های برق آبی کشور ۱۲ هزار و ۲۰ مگاوات است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید