سفیر سوئیس در تهران به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران درخصوص بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی به وی ابلاغ شد.

به گزارش سلام نو، بهرام قاسمی با اعلام این خبر ادامه داد: با توجه به طولانی شدن بازداشت خانم مرضیه هاشمی شهروند ایرانی و خبرنگار شبکه خبری «پرس تی وی» امروز سه شنبه سفیر سوئیس (حافظ منافع آمریکا) در تهران به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران درخصوص بازداشت غیرقانونی ایشان در آمریکا، توسط مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه به سفیر سوئیس ابلاغ شد.

قاسمی افزود: در این ملاقات یادداشت رسمی اعتراض به اقدام مأمورین دولت آمریکا در بازداشت و برخوردهای غیرانسانی و تبعیض آمیز با خبرنگار پرس تی وی که به منظور دیدار با خانواده اش به آمریکا سفر کرده بود، به سفیر سوئیس تحویل و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان خواسته شد.

به گفته وی، در این دیدار همچنین تاکید شد که برخورد مأمورین پلیس فدرال آمریکا و سکوت سوال برانگیز مقامهای دولت آمریکا درخصوص این واقعه مغایر با تعهدات بین المللی دولت آمریکا و نقض فاحش حقوق بشر و حقوق شهروند خانم هاشمی است و اینگونه اقدامات تبعیض آمیز و نقض حقوق انسانی ایشان توسط دولت آمریکا، موجب مسئولیت بین المللی آن دولت می شود و باید در قبال آن پاسخگو باشد.

براساس این گزارش، سفیر سوئیس در این دیدار اعلام کرد موضوع را بلافاصله به مقامات مسئول در دولت آمریکا منتقل و نتیجه را به اطلاع وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران خواهد رساند.

به گزارش ایرنا، هاشمی یکشنبه هفته گذشته در حالی که در فرودگاه «سنت لوئیس» به سر می ‌برد، توسط پلیس فدرال آمریکا بازداشت و به واشنگتن منتقل شده است. بر اساس بیانیه خانواده او، هاشمی تا ۴۸ ساعت نتوانسته وضعیت خود را به خانواده‌اش اطلاع دهد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید