۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 52078539

 فتانه شکراللهی، مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز گفت: 100 مورد بازرسی از وسایل و تجهیزات شهربازی‌های استان البرز صورت گرفته است.

پارک‌های غیر استاندارد در البرز پلمب می‌شوند.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا ، فتانه شکراللهی، مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز با اشاره به ضرورت ایمن سازی و استاندارد بودن پارک‌های بازی، گفت: طی سه ماه نخست سال جاری 100 مورد بازرسی از وسایل و تجهیزات شهربازی‌های استان البرز توسط سازمان استاندارد به انجام رسیده است.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز با بیان اینکه هدف ما حمایت از حقوق مصرف کنندگان است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل تابستان قرار داریم نظارت فنی بر شهربازی‌ها تقویت شده است.

فتانه ادامه داد: کارشناسان اداره کل استاندارد البرز از این پس با بازرسی وضعیت زمین و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و شهربازی‌های استان، فضاهای نا ایمن را تعطیل خواهند کرد.

فعالیت شهربازی‌ها بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع

وی با اشاره به اینکه برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند، یادآور شد: فعالیت تجهیزات تفریحی که مشمول مقررات استاندارد اجباری می‌باشند، اعم از تجهیزات شهربازی، پارک آبی، زمین بازی، سازه‌های بادی و آبی بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع بوده و ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی می‌باشند.

وی با بیان اینکه تمامی شهربازی‌های استان طبق برنامه زمان‌بندی شده در طول سال توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شده و مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: یک نقص کوچک در شهربازی‌های و وسایل‌ بازی این مراکز تفریحی می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز تصریح کرد: تلفن 1517 سامانه رسیدگی به شکایات این اداره کل در طول شبانه روز آماده دریافت و رسیدگی شکایت‌های مردمی است.

گفتنی است استان البرز بیش از 800 پارک و حدود 15 شهربازی دولتی و خصوصی دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید