آموزش و تمرین منظم فرصتی را برای تقویت سیستم قلبی عروقی، افزایش استقامت و حفظ سلامت بدن فراهم می کند. هر تمرین که باعث می شود قلب سریع تر کار کند، مربوط به بارگیری قلبی است. در اینجا 4 تا از بهترین تمرینات مفید برای سلامت قلب و عروق آورده شده است.

1. تردمیل

اگر دوست دارید بدوید، اما در هوای ناسالم تمایل به بیرون رفتن از منزل ندارید، می توانید به سمت تردمیل بروید. تردمیل، این امکان را به شما می دهد تا در یک محیط راحت تر، به ویژه در فصل زمستان، ورزش کنید.

با انتخاب یک تردمیل مناسب، شما بیشتر از دوچرخه، استپ و ماشین قایقرانی کالری می سوزانید.

2. دوچرخه تمرینی

در مقایسه با دویدن در یک پیست، هنگام ورزش بر روی دوچرخه ثابت، بار روی مفاصل حداقل است. این یکی از دلایلی است که حتی برای افرادی که در اثر آسیب دیدگی بهبود می یابند، نوعی تمرین آرام و ایمن قلبی محسوب می شود.

با این وجود، فقط بدن تحتانی روی دوچرخه ورزش کار می کند. بازوها، شانه ها و بدن فاقد فشار زیادی هستند.

3. دویدن

اگرچه به نظر می رسد، دویدن، ساده ترین و طبیعی ترین فشار را برای بدن فراهم می کند ، اما این برای همه مناسب نیست. هر فردی می تواند شروع به دویدن کند، اما این که آیا از آن سود خواهد برد، بستگی به عوامل بسیاری دارد.

اگر اضافه وزن دارید، در مفاصل پاها مشکل دارید یا از آمادگی جسمی خوبی برخوردار نیستید، باید هنگام انتخاب تمرینات بسیار مراقب باشید. اگر دویدن را ترجیح می دهید، باید به تدریج شدت تمرین خود را افزایش دهید. اگرچه دویدن به شما در ایجاد ماهیچه ها کمک نمی کند، اما می تواند آن ها را در حالت مناسب حفظ کند.

دویدن با کمترین سرعت به تلاشی بیش از دوچرخه سواری آرام نیاز دارد. به همین دلیل دوچرخه سواری، شروعی خوب برای افراد است که دارای آمادگی بدنی ضعیف می باشند. بر خلاف دویدن، هنگام دوچرخه سواری هیچ فشار اضافی روی پاها وجود ندارد. همچنین دوچرخه سواری با سرعت 15 کیلومتر در ساعت برای افراد مبتلا به واریس مفید است.

4. شنا کردن

شنا یک تمرین مناسب برای افراد دارای اضافه وزن و افرادی است که در مفاصل مشکل دارند. احتمال آسیب دیدگی در هنگام شنا کم است زیرا بار روی مفاصل حداقل است. شنا می تواند به تقویت پاها، بازوها، شانه ها و پشت کمک کند. این می تواند عضلات شکمی را نیز تقویت کند.

هر فشارقلبی تأثیری مثبت بر سیستم تنفسی دارد، اما شنا قطعاً از سایر ورزشها فراتر است. شناگر باید نفس خود را برای مدت معینی پس از استنشاق حفظ کند. با توجه به این آموزش، ظرفیت ریه ها افزایش می یابد و تنفس کامل تر و عمیق تر می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید