اگرچه تصور می شود، حملات قلبی در مردان شایع تر است، اما در حقیقت بیماری قلبی یکی از دلایل مرگ در استرالیا و دومین عامل مرگ و میر در زنان مبتلا به زوال عقل است. اگرچه حملات قلبی در خانم ها بسیار شایع است، اما هنوز یک تصور اشتباه وجود دارد، یک زن هرگز فکر نمی کند که دچار حمله قلبی شود، بنابراین فکر می کند که مشکل جای دیگری است. بنابراین برای زنان بسیار مهم است که بتوانند علائمی را که ممکن است در هنگام حمله قلبی تجربه کنند، تشخیص دهند. در زیر به 4 مورد از این علایم اشاره شده است.

این بدنام ترین نشانه حمله قلبی است. احساسی شبیه به اینکه یک فیل روی سینه شما نشسته یا احساس سفتی ناگهانی در نزدیکی قلب. اگر این مسئله را تجربه کرده اید، مهم است که سریعاً به یک متخصص پزشکی مراجعه کنید.

1. تنگی نفس

اگر بعد از ورزش سنگین تنگی نفس دارید، معمولاً طبیعی است. اما اگر فقط در حال نشستن روی نیمکت دچار تنگی نفس شوید و یا قادر به پیمودن  پله ها نباشید، اینها می توانند نشان دهنده اتفاقاتی در قلب شما باشند.

حتی اگر این تنگی نفس همراه با درد قفسه سینه نباشد، باز هم می تواند نشان دهنده حمله قلبی باشد. دکتر ایمی سارما، متخصص قلب و عروق می گوید: من همیشه به بیماران می گویم، اگر فکر کنند که چیزی اشتباه نیست، باید فوراً مراقبت پزشکی را انجام دهند، زیرا همه افراد دچار حمله قلبی یکسانی نمی شوند و عدم وجود درد در قفسه سینه به معنای این نیست که قلب شما مشکلی ندارد.

2. درد بازوی چپ

زن و مرد هر دو می توانند هر یک از این علائم را تجربه کنند، اما درد بازوی چپ اغلب چیزی است که از آن به عنوان علامت کلاسیک حمله قلبی یاد می شود. دلیلش این است که مغز نمی تواند منبع درد را کشف کند.

از آنجا که انتهای عصبی همه در همان محل  از ناحیه بالای بازو، از قفسه سینه وارد ستون فقرات می شوند، مغز نمی تواند تشخیص دهد که درد واقعاً در قلب اتفاق می افتد.

3. حالت تهوع

حمله قلبی می تواند باعث تهوع شود. قلب عضو اصلی و حیاتی شماست و اگر به اندازه کافی خون دریافت نکند، عضله آن از بین می رود. به طور معمول، حمله قلبی باعث ایجاد احساس کلی بیماری از جمله احساس سرماخوردگی، گرفتگی و بالاتر از همه تهوع می شود. بنابراین، اگر بیش از پنج تا هفت دقیقه احساس ناخوشایندی همراه با علایم ذکر شده دارید، سریعاً به اورژانس بروید.

4. درد قفسه سینه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید