پدر کودک 12 ساله می گوید، فرزندم وحشت زده و گریان گفت: در حال ارسال پیامک به دوستانم با گوشی تلفن همراه بودم که یک جوان چاقوی بزرگی را زیر گلویم گذاشت.

به گزارش سلام نو، خراسان نوشت:بعد از حادثه وحشتناک زورگیری، پسر کوچکم حتی از سایه خودش هم می‌ترسد! دیگر خواب راحتی ندارد! با فریاد از خواب می‌پرد و تا چند لحظه وحشت زده و گریان به اطرافش می‌نگرد!

این‌ها بخشی از اظهارات مرد جوانی است که پسر ۱۲ ساله اش چند روز قبل طعمه زورگیران خشن شده بود. او که پس از دستگیری دزدان مخوف و برای قدردانی از تلاش‌های ماموران انتظامی و دستگاه قضایی وارد کلانتری میرزاکوچک خان مشهد شده بود، ضمن تقدیر از سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) برای به دام انداختن اعضای این باند خطرناک درباره حادثه تلخ زورگیری از فرزندش گفت: با شیوع کرونا در کشور و گسترش آموزش‌های فضای مجازی برای دانش آموزان، من هم مجبور شدم یک دستگاه گوشی تلفنی هوشمند برای پسرم تهیه کنم! اما آن قدر بهای گوشی سرسام آور بود که تا مدتی خواب و خوراک نداشتم! از طرفی تامین ۴.۵ میلیون تومان پول برایم بسیار سخت بود و از سوی دیگر هم نمی‌توانستم چشمان اشکبار و چهره غمگین فرزندم را ببینم چرا که همه دوستان و همکلاسی هایش گوشی هوشمند داشتند.

این بود که همه پس اندازم را برای خرید گوشی دادم تا پسرم از تحصیل عقب نماند و نزد دوستانش خجالت نکشد! پسرم که با دیدن گوشی تلفن، برق شادی در چشمانش می‌درخشید، هیجان زده و خوشحال از خانه بیرون پرید تا گوشی اش را به دوستانش نشان بدهد، اما چند دقیقه بعد وحشت زده و گریان به خانه بازگشت و در حالی که از شدت ترس دست و پاهایش می‌لرزید، گفت: در حال ارسال پیامک برای دوستم بودم که ناگهان یک جوان موتورسوار، چاقوی بزرگی را زیر گلویم گذاشت واز من خواست تا گوشی ام را به او بدهم وگرنه مرا می‌کشد! من هم که خیلی ترسیده بودم گریه کردم، ولی او چاقو را فشار داد و گوشی ام را گرفت.

طی چند ساعت بیش از ۳۰ شاکی دیگر که با شیوه‌های متفاوت طعمه زورگیران خشن شده بودند نیز وارد کلانتری شدند و دزدان مخوف موتورسوار را شناسایی کردند.

عضو ۲۱ ساله این باند خطرناک که به موادمخدر صنعتی نیز اعتیاد دارد درباره ماجرای سرقت هایش گفت، تا کلاس سوم راهنمایی درس خواندم و بعد از آن به سنگ‌کاری ساختمان روی آوردم. حدود دو سال قبل بود که با «علی» (عضو دیگر باند) آشنا شدم و با هم به مصرف مواد مخدر پرداختیم. خیلی زود مقدار مصرف بیشتر شد و نمی‌توانستیم هزینه‌های اعتیادمان را تامین کنیم! برای خرید مواد مخدر صنعتی پول کم می‌آوردیم به همین دلیل و با پیشنهاد «علی» گوشی قاپی را آغاز کردیم. برای این کار نیاز به یک دستگاه موتورسیکلت داشتیم که ابتدا موتورسیکلت را دزدیدیم و بعد به زورگیری گوشی ادامه دادیم، اما متهم معتاد دیگر این پرونده برای دل سوزی شاکیان روایت عجیبی را درباره انگیزه سرقت هایش مطرح کرد. او گفت: پدرم قصد داشت خانه بخرد تا از مستاجری نجات پیدا کنیم، ولی پولش کم بود به همین دلیل من هر روز صبح به بهانه رفتن به سرکار از خانه خارج می‌شدم و به همراه دیگر اعضای باند زورگیری می‌کردم تا با فروش گوشی‌های سرقتی به پدرم کمک کنم! اما نفر سوم این باند از حدود دو ماه قبل با ما همکاری می‌کند چرا که من و ابوالفضل به دلیل سرقت در زندان بودیم و بعد از شیوع کرونا با سپردن وثیقه آزاد شدیم که ...

رئیس پلیس مشهد در حاشیه عملیات دستگیری اعضای این باند مخوف درباره فعالیت‌های مجرمانه آن‌ها به خراسان گفت: به دنبال دستورات ویژه و تدابیر سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای تقویت گشت‌های نامحسوس در مشهد، تلاش‌های نیروهای انتظامی برای مبارزه قاطعانه با جرایم خشن مضاعف شد به همین دلیل نیروهای کلانتری میرزاکوچک خان هنگام گشت‌زنی در بولوار شهید مفتح ناگهان جوان موتورسواری را دیدند که به طرف شهروندی حمله ور شد تا گوشی تلفن را از دست او چنگ بزند، اما جوان عابر در یک لحظه دستش را کشید و سارق نتوانست گوشی را سرقت کند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: نیروهای انتظامی با دیدن این صحنه در حالی به تعقیب موتورسوار پرداختند که او در خلاف جهت حرکت خودروها به فرار خود ادامه داد. وی اضافه کرد: ماموران گشت به ناچار با شلیک چند تیر هوایی و پس از مدتی تعقیب و گریز جوان موتورسوار را متوقف کردند، اما او باز هم به سوی ماموران حمله ور شد تا راه گریزی پیدا کند، ولی نیروهای کارآزموده با استفاده از افشانه فلفل و چند فن دفاع شخصی، حلقه‌های قانون را بر دستان وی گره زدند. مقام ارشد انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: «ابوالفضل» (متهم دستگیر شده) اعتراف کرد با سپردن وثیقه و به طور موقت از زندان آزاد شده است و از حدود دو ماه قبل با دو تن دیگر از همدستانش سرقت می‌کرد. سرهنگ صارمی ساداتی گفت: با دستگیری دو عضو دیگر این باند مشخص شد آن‌ها چند ساعت قبل از دستگیری نیز گوشی یکی از شهروندان را زورگیری کرده اند، اما این بار عضو باند به تنهایی قصد سرقت داشت که در چنگ پلیس افتاد. به گفته فرمانده انتظامی مشهد تاکنون بیش از ۳۰ نفر متهمان پرونده را شناسایی کرده اند و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید