بازه زمانی ازدواج در طرح اجباری ازدواج ۱۷ تا ۲۸ سال است و اگر کسی در این مدت ازدواج نکند باید مالیات بدهد.

به گزارش سلام نو، خبرنیوز نوشت:چند روزی است که ماجرای طرح ازدواج اجباری در فضای مجازی به گوش می رسد؛ خبری جنجالی که با واکنش های متعددی رو به رو شد.

ماجرا از این قرار است که شخصی به نام حجت‌الاسلام محمد ادریسی که سردبیری نشریه سراج را به عهده دارد خطاب به مجلس قوانینی را برای سرعت بخشیدن ازدواج جوانان مطرح کرد و راه علاج از انحراف جوانان را ازدواج دانست.

گفته شده که بنا بر طرح ازدواج اجباری، بازه زمانی ازدواج اختیاری ۱۷ تا ۲۸ سال تعیین شده و اگر کسی بعد از این بازه زمانی سنی ازدواج نکرد، یک چهارم درآمد ماهیانه‌اش کسر و در اختیار فقرا قرار می‌گیردو کسی که در دوره ازدواج اختیاری و قبل از ۲۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب ۴ فرزند شد از سربازی معاف می‌شود.

واکنش ها به طرح ازدواج اجباری/آیا طرح ازدواج اجباری از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد؟

مطرح شدن این طرح با واکنش زیادی در شبکه های اجتماعی همراه بود، برخی از فعالان فضای مجازی که تعداد آن ها کم هم نیست بازهم مثل همیشه فعالانه به ساختن و انتشار لطیفه هایی بعضا با مزه پرداختند: « بازم ازدواج نکردن به‌ صرفه ‌تره. چون اگه ازدواج کنی کل حقوقتو باید بدی به زنت.»، «۴۰ روز مونده تا اینکه تصمیم بگیرم یک مجرم باشم یا نه زیبا نیست؟» بعضی ها هم در اظهار نظرشان دولت را مورد هدف قرار دادند: «با اجباری شدن ازدواج حالا یه عده همسر احتکار می‌کنند و دولت مجبور میشه همسر یخ‌ زده برزیلی وارد کنه.»

اما در این بین برخی هم به موضوع جدی تر نگاه کردند: «آقایی که نفست از جای گرم بلند می‌شه، به جای تصویب قانون اجباری به فکر ایجاد شغل و مسکن جوان‌ها باش. بحث ازدواج خودش درست می‌شه.»، «خوبه که علاوه بر طرح ازدواج اجباری طرح شغل اجباری و مسکن اجباری و هم برای خودتون تصویب کنید که اگر کسی تا سن ۲۸ سالگی به این‌ها نرسید. ماهانه یک‌ربع از حقوق همه‌ی نمایندگان مجلس انقلابی برای تامین بودجه این طرح‌ها کسر شود.»

یک وکیل و حقوقدان نیز در توئیتی نوشت: « اگر مشکل ازدواج جوانان با چنین قانون گذاری سخیفی قابل حل باشد، پس مشکل فقر و اشتغال و مسکن و همه چیز را هم به همین نحو می توان خیلی راحت حل کرد: هر کس به هر دلیل فقیر است باید از دولت پول و امکانات کافی دریافت کند (حل مشکل فقر)، هر کس فاقد شغل است باید در یکی از ادارات دولتی (ترجیحا وزارت امور خارجه) استخدام شود (حل مشکل اشتغال)، هر کس فاقد مسکن می باشد، دولت باید به وی یک باب منزل مسکونی ویلایی در مناطق خوش و آب و هوای هر شهر تحویل دهد (حل مشکل مسکن).»

این طرح علاوه بر عکس العمل کاربران با واکنش نمایندگان مجلس هم روبرو شد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: « اصلا چنین طرحی در مجلس از سوی هیچ‌ کدام از نمایندگان مطرح نشده و مباحث مطرح شده، فضاسازی علیه نمایندگان است. به هیچ عنوان امکان بررسی و تصویب طرح‌هایی از این دست در مجلس وجود ندارد و نمایندگان نیز وقت شان را صرف بررسی چنین اموری نمی‌کنند.»

طرح ازدواج اجباری از دست کاریکاتوریست ها نیز در امان نماند و این موضوع به سوژه ای جذاب برای آنان بدل شد؛یک جستجوی کوتاه کافی است تا با انبوهی از کاریکاتور در این باره روبرو شویم.

1717

آخرین اخبار و اطلاعیه های فروش خودرو car.ir

لیست برندگان قرعه کشی سایپا اعلام شد!

شرایط فروش اقساطی وانت کارا 2000 سی‌سی

انتشار جزئیات سهمیه کارت‌های سوخت جدید و المثنی

معرفی نسل جدید شاسی بلند محبوب هیوندای در ایران + عکس

مبلغ پیش‌فروش محصولات سایپا در طرح قرعه‌کشی + موعد تحویل

اگر خودرو جوش آورد چه کار کنیم؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید