میزان متابولیسم با توجه به میزان متابولیک قابل اندازه گیری است،‌ زیرا این تعداد کالری را که هر روز می سوزانید، تعیین می کند. هر چه میزان متابولیک بیشتر باشد، کالری بیشتری را می سوزانید و کاهش وزن و دفع آسان تر است.

در یک مطالعه مشاهده شد، که وقتی بزرگسالان جوان به مدت 12 هفته 6 گرم روغن ماهی در روز مصرف می کنند، میزان متابولیسم آن ها حدود 3.8 درصد افزایش می‌یابد.

در مطالعه دیگری، وقتی زنان مسن سالم به مدت 12 هفته 3 گرم روغن ماهی در روز مصرف می کردند، میزان متابولیک آن ها حدود 14 درصد افزایش می یافت، که این معادل سوزاندن 187 کالری اضافی در روز است‌. اخیراً یک مطالعه نشان داد، وقتی بزرگسالان سالم به مدت 12 هفته 3 گرم روغن ماهی در روز مصرف می کنند، میزان متابولیک آن ها به طور متوسط ​​5.3 درصد افزایش می‌یابد. ‌

بیشتر مطالعات انجام شده، در مورد افزایش میزان متابولیک و افزایش توده عضلانی است. ماهیچه کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند، بنابراین افزایش در حجم عضلات ممکن است، میزان متابولیک بالاتر را نشان دهد. اما مطالعات بیشتری برای درک تأثیرات دقیق روغن ماهی بر میزان متابولیک مورد نیاز است.

روغن ماهی همچنین سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد. یک متابولیسم سریعتر می تواند به شما کمک کند، هر روز کالری بیشتری بسوزانید و به طور بالقوه وزن بیشتری از دست دهید.

روغن ماهی ممکن است، اثرات ورزش را تقویت کند

اثرات متابولیک در روغن ماهی ممکن است، محدود به افزایش تعداد کالری روزانه نباشد. تحقیقات نشان می دهند، که مصرف روغن ماهی نیز ممکن است، تعداد کالری و مقدار چربی ای که در حین ورزش می سوزانید، را تقویت کنید.

محققان معتقدند، روغن ماهی به شما در تبدیل کربوهیدرات ها به چربی به عنوان منبع سوخت در هنگام ورزش کمک می‌کند. این یافته ها توضیح می دهند، مصرف مکمل های روغن ماهی به همراه ورزش، در کاهش چربی بدن نسبت به ورزش بدون امگا ۳ موثرتر است.

با این حال، مطالعات دیگر نشان داده اند، که به نظر نمی رسد، روغن ماهی بر نوع سوخت بدن در هنگام ورزش تأثیر بگذارد. بنابراین، مطالعات بیشتری قبل از نتیجه گیری های قوی لازم است. روغن ماهی به افزایش تعداد کالری و میزان چربی سوخته شده هنگام ورزش کمک می‌کند، که هر دو ممکن است، در کاهش وزن موثر باشند. با این حال، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

روغن ماهی به کاهش چربی کمک می کند

حتی اگر روغن امگا 3 ماهی به برخی از افراد در کاهش وزن کمک نکند. ممکن است، همچنان به آن ها در ساخت ماهیچه ها و از دست دادن چربی بدن کمک کند.

یک مطالعه روی 44 نفر گزارش داد، که به آن هایی که روزانه 4 گرم روغن ماهی داده شد، کاهش وزن بیشتری داشتند. همچنین گروهی که روغن ماهی مصرف کردند، 5 کیلوگرم چربی بیشتر از دست دادند.

در یک مطالعه دیگر، شش بزرگسال سالم روزانه به مدت سه هفته، 6 گرم چربی در رژیم های غذایی خود را با 6 گرم روغن ماهی جایگزین کردند. آن ها بعد از رژیم غذایی غنی از روغن ماهی، وزن بیشتری از دست ندادند، اما چربی بیشتری را از دست دادند‌.

افرادی که روزانه 3 گرم روغن ماهی مصرف می کنند، 6 کیلوگرم چربی از دست می دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید