آن چه در فوتبال برتر رخ داد مصداق کاملی از فاجعه بود که ناکارآمدی، فساد، بی‌تجربگی و البته رندی را به چشم مخاطب آورد. مهدی تاج با رندی و هوشمندی با نام آوردن از عادل فردوسی‌پور، رقیب را از میدان به در کرد و مشروعیت او را زیر سوال برد و صراحتا او را فاقد شرایطی دانست که نماینده مردم باشد.

سلام نو – سرویس ورزشی: شب گذشته فوتبال برتر با اجرای محمدحسین میثاقی شاهد یکی از تلخ‌ترین جدال‌های چند وقت اخیر صدا و سیما بود، جدالی بین محمد حسین میثاقی و مهدی تاج.

این جدال که قرار بود روی پرونده مارک ویلموتس باشد با فرار هوشمندانه مهدی تاج و استفاده ابزاری او از نام عادل فردوسی‌پور منحرف شد و در نهایت میثاقی برنامه را قطع کرد.

مهدی تاج که دیشب دست خالی بود و قراردادهای فاجعه بارش بار دیگر برای همه مشخص شده بود برای فرار از این ماجرا با هوشمندی به عادل فردوسی‌پور اشاره کرد و خطاب به میثاقی گفت: ببینید، من دلم می‌خواست به گذشته برنگردم، اما آن کسی که قبلا این کار را می‌کرد هم مطلع بود و هم اطلاعاتش زیاد بود، هم وابستگی نداشت و ۲۰۰ تا چیز در گوشی بهش می‌گفتند گوش نمی‌کرد ولی به شما نمی‌شود این اعتبار را داد.

تاج با زیرکی اشارات پی در پی درون گوشی را به میثاقی یادآور شد و با نام بردن فردوسی‌پور تمام تمرکز او را از بین برد و چند اتهامی که در افکار عمومی متوجه میثاقی بود را به صراحت به صورت او کوبید. تاج میثاقی را بی‌اطلاع و وابسته دانست که هم اطلاعاتاتش و هم احتمالا خط قرمز را از توی گوشی می‌گیرد و هر چه توی گوشی بگویند را تکرار می‌کند، در حالی که به نظر تاج، عادل اینطور نبود.

این که تاج برای فرار از ایرادات روشنی که به عملکردش بود از فردوسی‌پور نام ‌برد و قصد فرافکنی داشت مسئله‌ای است روشن است، اما این که محمدحسین میثاقی هر بار با نام فردوسی‌پور چنین آشفته می‌شود و به صورت کسی که حداقل در ظاهر استاد خطاب می‌کند چنگ می‌اندازد نکته‌ای است که چیزی جز هزینه برای او در پی ندارد.

او شب گذشته هم عادل فردوسی‌پور را از سپرهای رسانه‌ای فدارسیون فوتبال خطاب کرد که اجازه انتقاد به تاج را نمی‌داد. میثاقی اما فراموش کرد که بیشتر همان گزارش‌هایی که حمایتی می‌داند را خود او در برنامه 90 تهیه کرده بود و او دست راست عادل در این رخداد بود و نمی‌تواند خدا را از این ماجرا جدا کند.

از سوی دیگر میثاقی در حالی چنین اتهامی را به عادل فردوسی‌پور می‌زند که خودش از حامیان جدی حذف کی‌روش بود و سپر رسانه‌ای وزارت ورزش! حالا هم انگشت اتهام را صرفا به سوی فدارسیون گرفته و نه وزارت ورزشی که نقشی بی بدیل در حذف کی‌روش و حضور ویلموتس داشت.

مشکل بعدی میثاقی این بود که آن چنان کنترل خود را از دست داد که در نهایت برنامه با تاج را نیمه کاره رها کرد. تاج وقتی نوبت به سوال‌های مردمی رسید با زیرکی خطاب به میثاقی گفت که ممکن است این سوالات خودتان باشد نه مردم. تاج اینگونه میثاقی را عصبی‌تر کرد و بعدش هم زیرکانه به او اصرار کرد سوالات مردم را بپرسد که میثاقی از کوره در رفت با ناراحتی مصاحبه با تاج را تمام کرد تا نمره منفی دیگری دریافت کند.

آن چه در فوتبال برتر رخ داد مصداق کاملی از فاجعه بود که ناکارآمدی، فساد، بی‌تجربگی و البته رندی را به چشم مخاطب آورد. مهدی تاج با رندی و هوشمندی با نام آوردن از عادل فردوسی‌پور، رقیب را از میدان به در کرد و مشروعیت او را زیر سوال برد و صراحتا او را فاقد شرایطی دانست که نماینده مردم باشد و با وابسته دانستن او سعی کرد خود را مظلوم جلوه دهد.

میثاقی هم با خامی تمام در تله تاج افتاد و سوالات مردم را نپرسید و البته مهر تاییدی زد بر عدم مشروعیت و وابستگی خود. او با سپر رسانه‌ای دانستن عادل برای تاج چیزی جز نفرت و دشمنی بیشتر مردم به دست نیاورد.

عادل حتما مجری و تهیه کننده بی عیب و نقصی نبود. او در سال‌های آخر کمتر به فدارسیون نقد می‌کرد و به طور مشخص به کی‌روش و برخی چهره‌ها علاقه داشت اما پایگاه مردمی، سلامت، دانش و البته استقلال نصفه و نیمه‌ای که داشت به او اجازه می‌داد نمایندگان مجلس را هم به سوال بکشد.

حالا با فقدان عادل چهره‌ای مثل میثاقی حتی در برابر کسی مثل تاج که اشتباهات محرزی دارد و همه به ایراداتش واقف هستند موضعی ضعیف‌تر دارد چون نه پایگاه و جایگاه عادل را دارد و نه تسلط و تجربه او را. عادل بارها با نمایندگان مجلس و مربیان لیگ برتر بحث‌هایی تندتر از بحث دیشب میثاقی و تاج کرد، اما هیچ‌ گاه برنامه را قطع نکرد و در تله چهره‌هایی مثل مایلی کهن یا امیر قلعه نویی نیافتد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید