آیا می دانید که باید از افراد دیگر بخواهید آنچه را که اغلب می گویند تکرار کنند؟ یا اینکه صدای تلویزیون همیشه برای افراد دیگر بسیار بلند است، اما شما نمی توانید آن را به خوبی بشنوید؟ اگر هر یک از این موارد آشنا به نظر برسد، احتمالاً شما دچار کم شنوایی شده اید.

کم شنوایی چیزی است که می تواند در هر نقطه از زندگی ما تأثیر بگذارد. این چیزی نیست که فقط در دوران پیری اتفاق بیفتد و شما باید هر کاری برای جلوگیری از بروز مشکل در آینده انجام دهید.

تست شنوایی انجام دهید

اگر هر یک از علائم کم شنوایی را تجربه کرده اید، ممکن است بخواهید مشکل را نادیده بگیرید و امیدوار باشید که از بین برود. متأسفانه، این موارد به خودی خود رفع نمی شوند و شما باید برای تأیید شنوایی خود توسط یک متخصص شنوایی حرفه ای، اقدامات مثبت را انجام دهید.

وقتی برای تست شنوایی خود به متخصص شنوایی مراجعه می کنید، از شما درمورد سلامتی، شنوایی و سبک زندگی سوال می شود. آن ها می توانند از این طریق تصویری از سلامت شنوایی شما بسازند و به دنبال سرنخ هایی در مورد دلایل کاهش شنوایی باشند.  این تست ها تا حد زیادی از شما خواهند خواست که به صداهایی که پخش می شود، پاسخ دهید. میزان صداهایی که می شنوید نشانگر مقدار شنوایی شما است.

انواع مختلفی از کاهش شنوایی وجود دارند و یادگیری بیشتر در مورد انواع مختلف کم شنوایی برای شما بسیار مفید خواهد بود.

در صورت نیاز به سمعک چه اتفاقی می افتد؟

اگر شما دچار کم شنوایی هستید، احتمالاً نیاز به سمعک وجود دارد. سمعک ها متفاوت هستند، اما به طور کلی، راحت هستند و به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی در گوش شما ثابت قرار می گیرند و افراد دیگر کمتر متوجه آن می شوند. همچنین می توانید از سمعک هایی استفاده کنید که با تلفن هوشمند کار می کنند.

هنگامی که سمعک دریافت می کنید، باید از آن مراقبت کنید و از تغییر هر یک از تنظیمات خودداری کنید، زیرا آن ها بطور خاص برای کم شنوایی تنظیم شده اند.

چه اقدامات پیشگیرانه ای می توان برای مراقبت از شنوایی انجام داد؟

اجتناب از محیط های پر سر و صدا از راه هایی است که می توانید برای جلوگیری از آسیب دیدن شنوایی خود استفاده کنید. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سر و صدای بلند باعث کاهش شنوایی می شود. اگر محل کار شما پر سر و صدا است، از محافظ گوش استفاده کنید.

موسیقی با صدای بلند همچنین می تواند دلیل کم شنوایی باشد و شما باید تلاش کنید تا حد ممکن صدا را کم کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید