آلبوترول فقط برای تسکین موقت علائم و شرایط حاد سلامتی در ریه ها استفاده می شود. این شرایط ممکن است شامل آسم، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) ، برونشیت و آمفیزم باشد. در زیر به بررسی بیشتر این بیماری ها پرداخته شده است.

آسم

آسم یک بیماری ریوی است که باعث ایجاد التهاب در مجاری هوایی می شود. مجاری هوایی متورم شده و باعث می شود فرد مشکلات تنفسی، مانند تنگی نفس، خس خس سینه، سفتی در قفسه سینه و سرفه داشته باشد.

علت آسم ناشناخته است و در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است فرد مبتلا به آسم علائمی نداشته باشد. ممکن است درمواقعی هیچ علائمی وجود نداشته باشد در حالی که درسایر اوقات علائم شدیدتر است. این بیماری توسط یک آلرژن ایجاد می شود. دانستن آلرژی هایی که باعث بدتر شدن علائم می شوند، بهترین راه برای بهبود و به حداقل رساندن علائم است.

COPD

بیماری انسدادی مزمن ریوی یا COPD یک بیماری پیشرونده است که در آن تنفس فرد به مرور زمان سخت تر می شود. این بیماری باعث ایجاد سرفه مخاطی می شود که با خس خس و تنگی نفس مانند آسم همراه است.

افراد مبتلا به COPD به طور کلی مبتلا به آمفیزم و برونشیت مزمن هستند. ممکن است این بیماری در اثر سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی یا آلودگی ایجاد شود. یک نشانگر ژنتیکی نیز وجود دارد که می تواند باعث ابتلا به COPDشود.

برونشیت

برونشیت نوعی عفونت در ریه ها است که باعث می شود، فرد سرفه مرطوب و مخاطی داشته باشد. اشعه ایکس باعث می شود، پزشک بتواند در هنگام بروزعلائم مشابه، پنومونی را رد کند. دو نوع برونشیت وجود دارد.

برونشیت حاد معمولاً در اثر عفونت ویروسی یا باکتریایی ایجاد می شود و طی یک یا دو هفته پاک می شود و برونشیت مزمن که ماه ها به طول می انجامد و سالانه دوباره ظاهر می شود. افراد سیگاری و آسم مستعد ابتلا به برونشیت مزمن هستند.

آمفیزم

آمفیزم زمانی است که کیسه های آلوئولی در ریه ها آسیب می بینند. این اتفاق می افتد که فرد در طی مدت طولانی در معرض مواد سمی باشد. آمفیزم می تواند از دودهای شیمیایی، آلودگی هوا یا دود سیگار ایجاد شود.

اکنون که می دانید آلبوترول برای درمان چه چیز هایی مورد استفاده قرار می گیرد، برای حمله آسم بعدی بهتر آماده خواهید شد. اگر آسم ندارید، حداقل می توانید درک بهتری از استنشاق کننده ها برای نجات کسانی که از شرایط جدی ریه رنج می برند، داشته باشید. مهم است که به یاد داشته باشید که آلبوترول سولفات درمان نیست. این تنها وسیله ای برای تسکین موقتی است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید