بعضی افراد استعداد طبیعی برای تهیه غذاهای خوشمزه و بی نظیر دارند. آشپز بودن و خوشحال کردن مردم از غذا فقط مناسب آن هاست. اما در کنار مهارت، شما به وسایل مناسب نیز نیاز دارید تا غذاهایی مانند یک آشپز حرفه ای تهیه کنید. در اینجا هفت ابزار آشپزی که هر آشپزی باید در آشپزخانه خود داشته باشد، آورده شده است.

1.تابه و قابلمه

بدون این ابزار پخت و پز قادر به موفقیت نیستید. در حال حاضر مکن است، تعدادی از آن ها را داشته باشید اما انواع خاص آن ها کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، تابه ها با سایز بزرگ و کم عمق برای تهیه انواع کوکوها مناسب است در حالی که انواع عمیق آن معمولاً برای پخت و پز چیزهایی مانند خورش و آبگوشت استفاده می شود.

2. شیر جوش

شیر جوش ها ابزار بسیار متنوعی هستند. اینها برای هر کاری از تهیه سس تا تخم مرغ آب پز ایده آل هستند.

3. چاقو

داشتن یک مجموعه خوب از چاقو ها برای صرفه جویی در وقت بسیار مهم است. اگر چاقوهای شما کند هستند، آن ها را با چاقو تیز کن یا  سنگ مخصوص تیز کنید. سعی کنید حداقل یک چاقوی بزرگ و یک چاقوی کوچک در کمد آشپزخانه خود داشته باشید یا یک مجموعه کامل را خریداری کنید که معمولاً همراه با قیچی سرآشپز و یک نگهدارنده است.

4. تخته برش

از رایج ترین و محبوب ترین تخته های برش انواع  چوبی و پلاستیکی آن ها هستند. می توانید هر دو را بخرید و از آن ها برای غذاهای خاص استفاده کنید.

5. پیمانه های اندازه گیری

لیوان های اندازه گیری بسیار مقرون به صرفه هستند و از مواد  پلاستیکی و فلزی ساخته شده اند. همچنین به قاشق های اندازه گیری و یک لیوان که معمولاً از شیشه پیرکس ساخته شده، نیاز دارید. داشتن مجموعه رنگی می تواند مفیدتر و سرگرم کننده تر باشد.

6. حوله و دستگیره

به هر دلیلی باید همیشه حوله ها را در کنار خود نگه دارید تا از خطرات ریخت و پاش  جلوگیری شود. حوله ها برای خشک شدن ظروف هم باید در دسترس باشند. دستگیره برای بلند کردن  تابه ها و قابلمه های داغ استفاده می شود.

7. تایمر

اگردچار فراموشی هستید و یا  یک ساعت داخلی در اجاق گاز ندارید، داشتن  یک تایمر ضروری است. این ضرورت آشپزخانه به شما کمک می کند تا مطمئن شوید غذای شما به درستی پخته شده و هیچ حادثه ای اتفاق نمی افتد. همچنین به شما کمک می کند تا مدت زمان پختن هر چیزی را در آینده پیش بینی  کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید