آلبوترول یک داروی تسکین دهنده سریع است که باید در همه زمان ها در دسترس فرد استفاده کننده باشد.

شما نمی توانید نفس بکشید، شروع به سرفه می کنید و احساس می کنید نمی توانید هوای کامل وارد ریه ها یخود نمایید. اسپری آلبوترول را از جیب خود بیرون می آورید، آن را تکان می دهید، بین لب های خود قرار داده و در حالی که نفس کم عمق و لرزان دارید نفس می کشید. ده ثانیه نگه می دارید و به آرامی نفس خود را رها می کنید. به زودی متوجه می شوید که می توانید نفس عمیق تری بکشید. قفسه سینه شما احساس سستی نمی کند و خس خس آرام آرام فروکش می کند. شما فقط یک حمله آسم را تجربه کرده اید. اگر استنشاق آلبوترول نبود، می توانستید دچار دردسر واقعی شوید. هر آنچه که باید در مورد استنشاق آلبوترول بدانید در زیرآمده است:

آلبوترول چیست؟

آلبوترول ماده ای استنشاقی است که باعث تسکین علائمی می شود، که در اثربرونکواسپاسم در ریه ها ایجاد شده اند. استنشاق کننده های آلبوترول در کلاس داروهای برونکودیلاتلاتورها هستند، زیرا علائم برونکواسپاسم را برعکس می کنند. برونکواسپاسم وقتی اتفاق می افتد که برونشیول ها در ریه ها به طور ناگهانی منقبض شده و نفس کشیدن را دشوار کنند. برونکودیلاتورها با مجبور کردن عضلات برونشول به استراحت، این کار را معکوس می کنند.

آلبوترول سولفات استنشاقی است که می توانید با خود در هر مکانی از آن استفاده کنید. این دارو سریع عمل می کند و می تواند شروع ناگهانی علائم را درمان کند. معمولاً به آن استنشاقی نجات نیز گفته می شود. آلبوترول همچنین به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که قبل از تمرین استفاده شود، می تواند از بروز برونکوسپاسم در هنگام ورزش جلوگیری کند.

مارک های متداول استنشاقی آلبوترول

ProAir HFA ، Ventolin HFA و Proveelled HFA مارک های متداول استنشاقی آلبوترول هستند.

دوز طبیعی برای استنشاقی آلبوترول

دوز طبیعی برای استنشاقی آلبوترول90 mcg  در هر استنشاق است. استنشاق آلبوترول هر 4 ساعت و فقط در صورت نیاز باید صورت بگیرد. در صورت استفاده بیش از حد، می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. سردرد، سرگیجه، عصبی بودن و لرزش از عوارض رایج آن هستند.

آلبوترول همچنین به عنوان یک محلول استنشاق، در یک نبولایزر نیز قابل استفاده است. این دارو معمولاً قبل از انجام ورزش به عنوان یک روش پیشگیری برای کاهش علائم به کار می رود. همچنین می توان از آن به جای دستگاه استنشاق کننده نجات نیز استفاده کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید