۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 50569724

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران، درباره علت آتش سوزی چیتگر گفت: در محل وقوع حادثه یک کانکس حاوی لوله های از جنس پولی اتیلن وجود داشت که شعله های زیادی ایجاد کرد.

به گزارش سلام نو، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درخصوص جزئیات بیشتر حادثه آتش سوزی در پارک جنگلی چیتگر گفت: درخصوص این حادثه باید چند نکته را بازگو کرد.

وی ادامه داد: نکته اول این است که آتش سوزی در منطقه شمالی پارک چیتگر در نزدیکی درب شماره 4 و 5 رخ داده که البته نقطه ای است که مردم برای حضور و اسکان آنجا را انتخاب نمی کنند.

ملکی گفت: نکته دیگر این است که شهروند اولی که با سامانه آتش نشانی تماس گرفته است مسیر عبوری و لاین اتوبان را اشتباه اعلام کرده که در تماس بعدی مسیر و محل دقیق آتش سوزی اصلاح می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: یکی دیگر از موارد مهم در خصوص این حادثه این است که در برخی تصاویر و فیلم های منتشر شده شعله های آتش سر به فلک کشیده و آتش با ارتفاع بلندی را نشان می دهند که معمولا در مواقعی که بوته و علف های خشک بسوزد چنین آتشی ایجاد نمی شود.

وی گفت: دلیل این امر این بوده است که در محل وقوع حادثه یک کانکس مربوط به یک شرکت پیمانکاری وجود داشته است که مشغول اجرای پروژه آبرسانی بوده اند و داخل کانکس مقدار زیادی لوله های از جنس پولی اتیلن وجود داشته است.

ملکی ادامه داد: این لوله ها از مواد نفتی تولید می شوند که سریع الاشتعال بوده و شعله های زیادی هم ایجاد می کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: آتش نشانان پس از اعلام وقوع حادثه در مدت کمی بیش تر از 7 دقیقه خود را به محل رساندند که بخشی از این زمان مربوط به اصلاح آدرس بوده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید