اکثر افراد دوست دارند قدی بلند داشته باشند، ولی عواملی مانند ژنتیک و تغذیه می توانند با دخالت در این کار در بلندی یا کوتاهی قد مؤثر باشند. حالا به شما می گوییم که برای افزایش قد چه موادی باید مصرف کنیم.

1. منیزیم

بدن شما به منیزیم احتیاج دارد تا کلسیم و ویتامین D را به درستی پردازش کند. اگر در حال خوردن غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D هستید، حتماً غذاهای سرشار از منیزیم مصرف  کنید.

غذاهای سرشار از منیزیم شامل شکلات تیره، آووکادو، آجیل، ماهی قزل آلا و حبوبات مانند عدس است. منیزیم همچنین به تنظیم فشار خون و ضربان قلب کمک می کند. حتی اگر بلندتر نشوید، سالم تر خواهید بود.

2. شکلات خام

شکلات خام شبیه به شکلات تیره است اما گرم نشده است. شکلات تیره در مقادیر معقول برای شما سلامتی را به ارمغان می آورد. زیرا حاوی آنزیم می باشد. شکلات خام، همچنین قند و شیر کمتری دارد.

شکلات غده هیپوفیز را تحریک می کند تا HGH بیشتری تولید کند. همچنین حاوی تریپتوفان است. این اسید آمینه سرانجام به ملاتونین تبدیل می شود. ملاتونین برای خواب بهتر و تولید بیشتر HGH از اهمیت بسیاری برخوردار است.

3. روغن نارگیل

شیر نارگیل ارگانیک، نارگیل تازه و روغن نارگیل، منبع چربی خوبی هستند که بدن شما به آن ها نیاز دارد. از چربی هایی که باعث چاقی و کندی می شوند اجتناب کنید تا در انجام فعالیت های روزمره کند نشوید.

یکی از راه های افزایش HGH کاهش وزن است. پخت و پز با روغن نارگیل یا اضافه کردن آن به اسموتی، به بدن شما در سوزاندن چربی کمک می کند. روغن نارگیل اگر نیم کیلو به وزن بدن اضافه کند، سطح HGH  چهار برابر افزایش می یابد.

4. ویتامین C

این ویتامین همچنین به اسید اسکوربیک معروف است که به تقویت استخوان ها و دندان ها و تقویت رشد آن ها کمک می کند. این ماده یک آنتی اکسیدان غنی است و از بیماری جلوگیری می کند، از این طریق احتمال رشد استخوان ها در سن جوانی بیشتر می شود. بنابراین باید غذاهای سرشار از ویتامین C مصرف کنید. این مواد شامل پرتقال، هندوانه، توت فرنگی، آناناس، کیوی و طالبی است.

5. آهن

آهن بخشی از ساخت گلبول های قرمز است. شما به آهن احتیاج دارید تا خون بتواند اکسیژن را در تمام بدن حمل کند. اگر می خواهید قد بلندتر شوید، از نیاز بدن به اکسیژن حمایت کنید.

قبل از مصرف مکمل های آهن با پزشک خود مشورت کنید. مردان می توانند بیش از حد از مکمل ها استفاده کنند. زنان در دوران قاعدگی معمولاً با مصرف آهن زیاد مشکلی ندارند. خوردن غذای غنی از آهن نباید مشکلی ایجاد کند. غذاهای سرشار از آهن شامل صدف، اسفناج، جگر، حبوبات و گوشت قرمز  هستند.

6. گلوتامین

گلوتامین یک اسید آمینه است که برای ساخت پروتئین استفاده می شود. شما معمولاً گلوتامین کافی در سیستم خود دارید. مطالعات نشان داده اند که 2 گرم مواد غذایی حاوی گلوتامین می تواند تولید HGH  را بالا ببرد.

میان وعده هایی که میزان گلوتامین را افزایش می‌دهند در غذاهایی مانند سبزیجات سبز برگ خام، پروتئین حیوانات و تخم مرغ، شیر، ماست و پنیر وجود دارد و البته شیر بز سطح گلوتامین بالاتری دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید