سفیر ایران در کابل محموله کمک پزشکی این کشور را به وزارت بهداشت افغانستان تحویل داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل محموله کمک پزشکی این کشور برای مقابله با ویروس کرونا را به طور رسمی به وزارت بهداشت افغانستان تحویل داد.

بهادر امینیان امروز یکشنبه محموله ۱۱ تنی تجهیزات پزشکی و کمک‌ها که شامل کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، دستگاه‌های ونتلاتور، لوازم ونتلاتور، ماسک و مواد ضدعفونی است را به بشیر نورمل معاون وزارت بهداشت افغانستان تحویل داد.

بشیر نورمل در این مراسم که در محل وزارت بهداشت افغانستان برگزار شد، به نمایندگی از دولت این کشور از کمک‌های ایران قدردانی کرد و گفت: باوجود اینکه کشور ایران در حال حاضر در بحران ویروس کرونا قرار دارد؛ اما با این حال ۱۱ تن تجهیزات پزشکی به افغانستان کمک کرده است.

وی افزود: این تجهیزات، نیاز مهم وزارت بهداشت افغانستان بود. وی از ایران خواست به کمک‌های بیشتر خود در امر مقابله با ویروس کرونا به این کشور ادامه دهد.

امینیان نیز در این مراسم، هدف از ارایه کمک‌ها را مقابله با ویروس کرونا و حفاظت از جان کارمندان بهداشتی که در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا قرار دارند، عنوان کرد.

سفیر ایران همچنین بر تداوم همکاری‌های کشور به افغانستان تاکید کرده گفت که این نخستین کمک‌های ما نخواهد بود و کمک های جمهوری اسلامی به کشور دوست و برادر افغانستان ادامه خواهد یافت.

«محسن بهاروند» معاون وزارت خارجه ایران نیز در سفر اخیر خود در کابل به رسانه ها گفت که برای از بین بردن ویروس کرونا در منطقه نیاز به همکاری‌های مشترک است و ایران به همین دلیل به کمک‌های خود به دولت و مردم افغانستان ادامه می دهد.

این نخستین کمک جمهوری اسلامی ایران به دولت و مردم افغانستان نیست بلکه پیش از این نیز مقداری کیت‌های تشخیص ویروس کرونا به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران تحویل شده بود که در بیمارستان استان غربی هرات برای تشخیص بیماران کرونایی استفاده شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید