سریال «پرگار» به کارگردانی  شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی امیر پوررحمانی، محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما، پس از اتمام سریال «زیر خاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا از ساعت 22:15 دیشب 6 خرداد 1399  بر روی آنتن شبکه یک سیما رفته است، به همین مناسبت خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری سلام نو به سراغ بررسی این سریال رفته است که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : شبکه یک سیما که سال 1399 را بسیار پر قدرت آغاز کرد و یکی از پرمخاطب ترین شبکه های تلویزیونی در  سال جدید محسوب می شود، بعد از نمایش سه سریال طنز «پایتخت 6»، «نون.خ 2» و سریال «زیرخاکی» این بار با یک سریال ملودرام با درون مایه مسائل اجتماعی با عنوان «پرگار» مجدد می خواهد مخاطبان خود را پای تماشای این شبکه بنشاند.

سریال «پرگار» از شش خرداد 1399 پس از اتمام فصل اول سریال «زیرخاکی» جایگزین این سریال شده است و هر شب (از جمعه تا چهارشنبه) راس ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می گردد و پنجشنبه ها نیز خلاصه قسمت های قبلی این سریال بر روی آنتن این شبکه می رود.

در برنامه کنداکتور بهمن ماه صدا و سیما قرار بر این بود که سریال «پرگار» از شبکه یک سیما بر روی آنتن برود که به علت برنامه های انتخاباتی شبکه یک و ترافیک کنداکتوری این شبکه، پخش آن به پس از ماه مبارک رمضان موکول شد.

بیشتر بخوانید :

معرفی و بررسی سریال «زیر خاکی» / طنزی در بستر دوران پهلوی و انقلاب اسلامی

معرفی و بررسی سریال «سرباز» / اولین تجربه هادی مقدم دوست در کارگردانی سریال

معرفی و بررسی سریال «بچه مهندس 3» / سریالی با دغدغه جوانی

سریال «پرگار» در ادامه مجموعه تلویزیونی «آسمان همیشه ابری نیست» و با نام اولیه «آسمان هوای باران دارد» در 29 قسکت 45 دقیقه ای برای پخش از شبکه یک سیما تولید شده است و لازم به ذکر است که تصویربرداری این سریال در زمان تولید چندین مرتبه به دلایل مختلف متوقف شده بود.

فصل قبلی سریال «پرگار» با عنوان «آسمان همیشه ابری نیست» به کارگردانی سعید عالم زاده و نویسندگی احمد خداکریم و حضور بازیگرانی شاخصی همچون سپند امیرسلیمانی، لیلا بلوکات، تیما پوررحمانی، حدیثه تهرانی، سمیرا حسینی، کاوه خداشناس، شیوا خنیاگر، جعفر دهقان، مهران رجبی، امیرحسین رستمی، آتنه فقیه نصیری، ناصر ممدوح، فریبا نادری، مختار سائقی، شمسی فضل الهی، فلور نظری، افسانه ناصری، مینا نوروزی و … در سال 1389 از شبکه یک سیما پخش شده بود و در همان زمان با استقبال فراوان مخاطبین همراه بوده است.

کارگردانی سریال «پرگار» برعهده شهرام شاه حسینی کارگردان 46 ساله سینما و تلویزیون است، وی پیش از این کارگردانی سریال های شاخصی نظیر ««پرستاران»، «هشت و نیم دقیقه»، «همه چیز آنجاست»، «تاوان» و ... و همچنین فیلم های بلند سینمایی «خانه دختر»، «کلاغ پر»، «زن ها فرشته اند»، «آقای هفت رنگ» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

تهیه کنندگی سریال «پرگار» همانند فصل قبلی این سریال بر عهده امیر پوررحمانی بوده است، که سابقه درخشانی در تولید و تهیه ندارد، وی در فصل اول و دوم این سریال نقش اصلی را به دختر خود تیما پوررحمانی داده است. لازم به ذکر است که نویسندگی سریال «پرگار» بر عهده احمد رفیع زاده نویسنده 52 ساله و نام آشنای سینما و تلویزیون بوده است، وی پیش از این نویسندگی فیلم های بلند سینمایی شاخصی همچون: «خوابم میاد»، «به وقت خماری»، «گینس»، «انزوا»، «زن ها فرشته اند» و سریال های شاخصی نظیر: «ساعت شنی»، «پریدخت»، «خلسه» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

فصل قبلی سریال«پرگار» با عنوان «آسمان همیشه ابری نیست» به دغدغه‌ و مشکلات پنج همکلاسی در دوران نوجوانی و جوانی می پرداخت و فصل دوم این سریال نیز ملودرام خانوادگی با قصه ای اجتماعی درباره روابط خانوادگی و تعلیم و تربیت فرزندان است و بیشتر به مسائلی نظیر موادمخدر در مدارس، آسیب‌های استفاده از فناوری در خانواده و مدرسه، جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان و عشق بازیگری بین جوانان و نوجوانان خصوصاً دختران پرداخته است.

داستان این سریال قصه سه خانواده را به طور موازی روایت می کند که در مقطعی از روزگار، سرگذشت آنها با هم‌ گره خورده است و خواسته یا ناخواسته در زندگی امروز آنها کنش هایی را ایجاد می کند و«پرگار» روایت کننده قصه خانواده‌ای است که برای ادامه تحصیل دختر بزرگشان در مقطع دکتری راهی تهران می‌شوند، اما خواسته یا ناخواسته درگیر موضوعاتی می‌شوند که دستمایه قصه‌های این سریال است.

در سریال «پرگار» بازیگران شاخصی نظیر: مرجانه گلچین، فریبا کوثری، بابک کریمی، فریبا جدیکار، بهرنگ علوی، علی عمران ، تیما پوررحمانی و ... به ایفای نقش پرداخته اند، لازم به ذکر است که لوکیشن اصلی این سریال دبیرستان دخترانه یادگار امام (ره) است و چند دانش آموز این دبیرستان نیز در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل سریال «پرگار»عبارتند از نویسنده احمد رفیع زاده، مدیرتولید مریم فاطمی، مدیر برنامه‌ریزی مهدی آقایی، دستیار اول کارگردان حسین خضوعی، مدیر تصویربرداری سجاد حیدری، طراح صحنه و لباس نازنین توسلی، مدیر صدابرداری یاسر رمضانی، طراح گریم میشا جودت، منشی صحنه زهرا مهدوی.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید