نماز عید فطر در واشنگتن در حالی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد که بسیاری از خانواده‌های به صورت مجازی این نمازی را دنبال می‌کردند و امکان حضور فیزیکی در نماز را نداشتند.

به گزارش سلام نو از ایرنا، نماز عید فطر در واشنگتن در حالی برگزار شد که به دلیل محدودیت‌های قرنطینه، تعداد زیادی از خانواده‌ها به صورت مجازی، اذکار نماز را همراهی کردند.

مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن دی سی صبح یکشنبه و در نخسین روز ماه شوال، نماز عید فطر را با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کرد به گونه‌ای که ۱۰ نفر با استفاده از ماسک در داخل مرکز به امامت حجت الاسلام و المسلمین احمد بحرینی نمار را اقامه کردند و به صورت زنده در شبکه یوتیوب هم پخش شد.

در حین پخش این برنامه، نزدیک به ۱۵۰ خانواده هم به صورت آنلاین به تماشا نشسته بودند و نماز مستحبی عید فطر را با امام جماعت و خطبه‌های آن همراهی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد بحرینی در خطبه نخست این نماز، با استثنایی خواندن ماه مبارک رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا، گفت کُنه هر دینی تقوا است و خدا فرموده است هر که با تقواتر باشد، پیش من ارزشمندتر است.

وی با بیان اینکه از رمضان قبل تا رمضان مسال جامعه بشری دچار فراز و نشیب هایی بود، افزود: مشکلات زیادی بر جامعه انسانی تحمیل شد اما چیزی که یک انسان با تقوا در همه این مشکلات و گرفتاری‌ها به آن توجه می‌کند، این است که باور دارد برگی بدون اذن خدا از درختی پایین نمی‌افتد.

مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن ادامه داد: عنان قدرت هستی به دست خدا است و ایجادکننده و مدیریت این وبسایت خلقت به دست اوست. هرگاه اراده کند، در این خلقت کم و زیاد می‌شود و در آیه الکرسی می‌فرماید که نه چرت می‌زند و می‌خوابد بلکه بر همه چیز احاطه دارد.

بحرینی اضافه کرد: در درون این سیستم، اختیاری به انسان داده شده است تا بتواند برخی کارها را انجام دهد. با این حال ۱۲۴ هزار پیام و اولیاء الهی را فرستاده است تا نحوه کار در این سیستم را به او آموزش دهد. مسیرهای سقوط و تعالی را به او نشان داده است.

وی با بیان اینکه حکمران این جهان هستی خدای متعال است و کسی نمی‌تواند جلوی او را بگیرد، گفت: او سریع الحساب است. همه آنهایی که کار رایانه‌ای کرده‌اند می‌داند سرعت محاسبات یعنی چه. در سوره فاطر داریم که «له المُلک». او فرمانروای همیشگی است و آنهایی که جز او را می‌خوانند بدانند که به اندازه پوست نازک هسته خرما هم مالک نیستند.

امام جماعت مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن دی سی اظهار کرد: نگاه کنید از ماه رمضان گذشته تا کنون، نوعی به ما فهماند که همه چیز در ید و قدرت او است. هر چه آدم مطالعه می‌کند، سلطه انحصاری او را بیشتر متوجه می‌شود.

بحرینی در خطبه دوم نماز عید فطر هم گفت: ما به دلیل محدودیت‌های بهداشتی امکان حضور همه نمازگزاران را نداشتیم و بر اساس آن، تنها ۱۰ نفر با رعایت فاصله اجتماعی در درون مرکز حضور یافتند.

وی با تاکید بر لزوم آرامش درونی و روحی انسان اظهار کرد: این آرامش در زندگی سخت است اما با یاد خدا آرامش بیابید. خشمگین نشوید که نتوانید جبران کنید. به هنگام خشم، شیطان حضور دارد و انسان کاری انجام می‌دهد که هیچ‌گاه نمی‌توانند جبران کند.

مدیر مرکز تعلیمات اسلامی بر مراقبت بر زبان تاکید کرد و گفت: بسیاری از زبان‌ها در جامعه و خانواده تنها خشم و نفرت ایجاد می‌کنند و در مقابل بسیاری از زبان‌ها هم خوبی، پاکی و آرامش را به ارمغان می‌آورد و چه خوب است که انسان‌ها به جای ایجاد تشویش و اضطراب، آرامش ایجاد کنند.

بحرینی افزود: در حالیکه ما باید در امروز زندگی کنیم و از شرایط و نعمت‌های آن بهره ببریم به فکر روزهای آینده هستیم و همین مساله باعث می‌شود به طور مداوم در تشویش باشیم. هرچند آینده نگری هم لازم است اما نباید همه چیز را فدای فردایی سازیم که هنوز نیامده است.

وی ادامه داد: انسان باید بیاموزد که در سختی‌ها، دیگران را قربانی نکند. زندگی خود را مقایسه‌ای بنا نسازیم و چشم و هم چشمی نداشته باشیم. یکی از اشکالات اساسی این است که عده‌ای فقط منفی‌نگرند اما می‌توانیم زیبانگر باشیم.

امام جماعت مرکز اسلامی واشنگتن با تاکید بر اینکه عیوب همدیگر را بپوشانیم، اضافه کرد: زنان عیوب مردان را بپوشانند و مردان هم اشکالات همسرشان را بپوشانند. نفرت را از خود دور کنیم تا زندگی راحت‌تری داشته باشیم.

بحرینی اظهار کرد: زندگی هر کسی بر اساس تفکر خود ساخته می‌شود و باید به اندیشه‌ای که این زندگی را بنا کرده است احترام بگذاریم و نعمت‌های زندگی را بیش از نقمت‌های آن ببینیم. تا می‌توانید به دیگران خوبی و محبت کنید.

در پایان این مراسم هم، در محوطه بیرونی مرکز تعلیمات اسلامی برنامه‌های متنوع و شادی بخشی اجرا و در بین مردم هم حلیم روز عید به صورت «خودرویی» توزیع شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید