مرد موردنظر شما باید چه ویژگی داشته باشد؟ مسئولیت پذیر و متعهد باشد؟ پشتیبان و قابل تکیه کردن باشد؟ صادق و وفادار و خوش اخلاق باشد؟ همه این‌ها تکه‌هایی از جورچین زندگی یک مرد است؛ اما آنچه بسیار با اهمیت است، این است که یک مرد چه مقدار قابل‌اتکا است و این مشخص خواهد کرد تا چه حد شوهر خوبی هستند. این ویژگی باعث می‌شود فرق یک پسربچه با یک مرد بالغ مشخص شود. اگر بخواهیم دریک جمله کل مطلب را بگوییم باید بگوییم آدم خوب بودن، با همسر خوب بودن متفاوت است.

در اینجا چند ویژگی از مردان غیرقابل اتکا را موردبررسی قرار می‌دهیم. مردانی که با روحیاتشان امکان دارد شما را دل‌زده کنند حتی اگر ویژگی‌های خوب زیادی داشته باشند:

پسر خوب مامان

مردانی که توانایی جدا شدن از خانواده خود را ندارند. هنوز استقلال روانی پیدا نکرده‌اند. این‌چنین آدم‌هایی هنوز قابل تکیه کردن نیستند. معمولاً در چنین رابطه‌هایی نظر شخص سوم تعیین‌کننده است و این یعنی نه‌تنها همسر شما از وابستگی روانی به مادرش یا خانواده‌اش دست بر نخواهد داشت، بلکه از شما هم توقع انجام آن کار را دارد. این مردان برای راضی نگه‌داشتن مادرشان (خانواده‌شان) حاضر به انجام هر کاری هستند، حتی اگر آن کار برخلاف خواست شما و صلاح زندگی مشترکتان باشد. متأسفانه آن‌ها همیشه به دنبال به دست آوردن تائید اطرافیان هستند و بدون آن نمی‌توانند قدم از قدم بردارند.

مردهای حساس

حساس بودن می‌تواند جسمی یا روحی باشد. امکان دارد طرف مقابل شما با کوچک‌ترین حرکات یا رفتاری ناراحت شود، قهر کند و زندگی را رها کند یا سر به کوه و بیابان بگذارد. این چنین مردانی قابل‌اتکا نیستند. درواقع این مردان کودکانی هستند که ریش و سبیل دارند و نه بیشتر. سخت می‌شود که بتوان همه عمر ناز یک کودک را بکشید و مراقب باشید سروصدا و دعوا و قهر راه نیندازد؟

مردانی هستند که زیادی به ظاهرشان اهمیت می‌دهند، این‌چنین مردهایی دچار حساسیت‌های جسمی هستند. همیشه نگران از این هستند که پوستشان چروک نشود، لباسشان لک نشود یا موهایشان از فرم در نیاید. این رفتارها به شدت شما را اذیت و حوصله شما را سر خواهد برد. کسی مخالف نظافت و زیبایی و سلامتی نیست اما توجه افراطی یک مرد به این موارد به معنی آن است که او از جنبه‌های جدی‌تر و مردانه‌تر زندگی‌اش غافل شده. این مردها معمولاً در امور مربوط به زنان اطلاعات زیادی دارند و به‌طور مثال می‌دانند رنگ موی شما باید چه تغییری کند تا موهایتان از شرابی به ماها گونی تغییر یابد. مرد باید درباره موضوعات زنانه که به خودش مربوط می‌شود مثل فیزیولوژی زن، یا ترکیب غذاها قدری اطلاعات کلی داشته باشد اما لازم نیست در این امور اطلاعات جزئی و بیشتری داشته باشد.

مردان نق‌نقو

همیشه از چیزی ناراحت‌اند و گلایه دارند، کلافه هستند، زود به هم می‌ریزند و کمتر پیش می‌آید چیزی باب میلشان باشد. این افراد احساس قربانی بودن زیادی دارند و همیشه فکر می‌کنند دیگران حق آن‌ها را خورده‌اند و کسی در حقشان جفا کرده یا دنیا آن‌طور که باید با آن‌ها تا نکرده است! دوری کردن از این افراد از سود آن‌ها بیشتر است.

مردان ضعیف

هیچ‌چیز به‌اندازه یک مرد ضعیف، باعث دل‌زدگی زن نخواهد شد. مردی که خیلی زود جایگاه خود را از دست‌ داده و به‌راحتی از زندگی یک زن حذف می‌شود. زن‌ها مرد قوی را دوست دارند تا بتوانند به او تکیه کنند مردی که هیچ شباهتی به مردهای ترسو، مردد و بی تکلیف و ناتوان ندارد. مردی که نتواند از خود و همسر خود مراقبت و حمایت کند. مرد دهان‌بین، مرد بی‌مسئولیت، مرد بی‌اراده و مرد سریش، نمونه‌هایی از مردان ضعیف هستند.

حتی مردان پیگیر و بیش‌ازحد عاشق‌پیشه ضعیف جلوه می‌کنند زیرا با کوچک‌ترین شکست در دوران عشقی و کم‌محلی از طرف مقابل خود را می‌بازند و گریه‌کنان تهدید به خودکشی خود می‌کنند و یا اینکه وانمود می‌کنند بدون دیگران و حمایت آنان قادر به ادامه زندگی خود نیستند.

این مردها حتی ممکن است شما را عامل سرکار نرفتنشان یا حتی مریض شدن خود بدانند

این مردها معمولاً تصمیمی نمی‌گیرند و اگر هم بگیرند، مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرند و دیگران را مسئول عواقب آن می‌دانند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید