محققان در استرالیا توانسته اند رکورد سرعت اینترنت در جهان را بشکنند و به سرعت اینترنت ۴۴.۲ ترابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

به گزارش سلام نو به نقل از دیجیاتو، اینترنت فیبر نوری سرعت مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و افراد می‌توانند به راحتی از آن برای وبگردی، استریم ویدیو و همچنین اجرای بازی‌های آنلاین استفاده کنند، اما برخی شرکت‌ها به اینترنت با سرعت بالاتر نیاز دارند و حالا محققان توانسته‌اند در استرالیا به اینترنت با سرعت ۴۴.۲ ترابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

سرعت ۴۴.۲ ترابیت بر ثانیه بسیار بالاتر از میانگین سرعت اینترنت خانگی در بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان مانند ایالات متحده آمریکا است. در این کشور میانگین سرعت اینترنت فیبر نوری به ۵۰.۲ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

تیم توسعه دهنده این ارتباط که محققان دانشگاه‌های «موناش»، «سویین برن» و «RMIT» آن را تشکیل می‌دهند، از یک دستگاه نوری با نام «Microcomb» استفاده کردند. این دستگاه جایگزین تجهیزات مدرن کنونی در صنعت اینترنت شده و می‌تواند خطوط فرکانسی بسیار تیز و برابر در تراشه‌های میکروفوتونیک بسیار کوچک ایجاد کند.

این فناوری تخصصی با خطوط فیبر نوری کنونی سازگار است که نشان می‌دهد مردم برای دستیابی به سرعت بالا نیازی به تغییرات گسترده در تجهیزات خود ندارند. محقق دانشگاه موناش، «بیل کورکران» در این زمینه اعلام کرده:

«آنچه تحقیقات ما نشان می‌دهد، توانایی کابل‌های فیبر نوری است که هم اکنون در زمین قرار گرفته‌اند. این کابل‌ها ستون فقرات شبکه‌های ارتباطی کنونی و در آینده هستند.»

در حالی که شاید بسیاری از ما نیازی به اینترنت با سرعت ۴۴.۲ ترابیت بر ثانیه نداشته باشیم، شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از سرعت بالای اینترنت به سراغ فناوری‌های مدرن‌تر مانند اینترنت اشیاء و محاسبات ابری بروند. علاوه بر این، محتوای وب غنی‌تر می‌شود و بسیاری از صنایع آنلاین خواهند شد.

با توجه به این موضوع که انجام تحقیقات و دستیابی به فناوری‌های جدید معمولا باعث استفاده تجاری از آن‌ها می‌شود، احتمالا در آینده نه چندان دور اینترنت با سرعت ترابیت بر ثانیه در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید