سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت مجلس تا جایی که دستش باز بوده به بحث بازار خودرو ورود کرده است.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی تا جایی که دستش باز بوده به بحث بازار خودرو ورود کرده و گزارش تکمیلی از سوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تهیه شده که نقاط ضعف و کوتاهی‌ها در آن مشخص است.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو بیان کرد: همیشه در بازار سرمایه بین ارز، سکه، مسکن و خودرو و اخیرا پارامتر دیگری به اسم بورس رابطه وجود داشته و گردش نقدینگی یک روز تاثیر خود را بر بازار ارز و سکه و به دنبال آن روز دیگر تاثیر خود را بر بازار خودرو و مسکن می گذارد.

وی در ادامه اظهار کرد: رقم نقدینگی و گردش سرمایه در دست مردم بسیار بالا است. در روزهای ابتدایی مجلس دهم این رقم حدود هزار و ششصد هزار هزار میلیارد تومان بود که در پایان این دوره مجلس به دو هزار سیصد هزار هزار میلیارد تومان رسیده است. زمانی که نقدینگی در دست مردم باشد و ما برای آن برنامه ای نداشته باشیم این خود مردم هستند که در این زمینه تصمیم گیری می کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: اگر برنامه و سیاست صحیحی برای بازار خودرو، مسکن و ارز نداشته باشیم این سرمایه بدون برنامه وارد یک بازار شده و به یکباره آن را ویران می کند نظیر اتفاقی که در بازار خورد افتاده است. متاسفانه صنعت خودرو با تصمیمات دولت گره خورده است و این دولت است که در خصوص عرضه و قیمت گذاری نقش دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی به این زمینه ورود کرده و کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گزارش تکمیلی راجب به وضعیت تولید خودرو در داخل و تناسب بین قیمت و کیفیت آن و از سوی دیگر عدم تناسب خودروهای تولیدی با تکنولوژی ها روز و سلیقه جامعه ارائه کرده است‌. مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی تا جایی که دستش باز بوده وارد شده است. سازمان بازرسی و قوه قضاییه نیز باید با جدیت به این موضوع ورود کنند. کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز می تواند به عنوان یک کمیسیون تخصصی در ارائه راهکار هایی برای برون رفت از وضع موجود نقش داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید