ما معمولاً از شادی ها گریزانیم، این قضیه دلیلش نحوه سیم کشی مغزی ما است. ذهن ما به جای تلاش برای شاد بودنمان، جوری تکامل یافته تا تمام تلاشش را برای زنده ماندن، محافظت و امنیت ما انجام دهد. هر از گاهی، برایمان پیش می آید که لحظاتی را غرق در شادی، سعادت و خوشبختی می شویم. اما، خیلی از ما با افکار منفی دست و پنجه نرم می کنیم و به همه کار و زندگی بی رغبت هستیم.

چطور شادی بیشتری در زندگی پیدا کنیم؟  شاد بودن نیز مانند هرچیز دیگری هنر است که با تمرین قابل دست یافتن است. به عبارتی دیگر، باید ذهنتان را مجدداً تنظیم کنید. انتظار نداشته باشید که یک شبه از این رو به آن رو بشوید، قطعا اینکار زمانبر است. در ادامه چند مورد عالی که می توانید برای کشف رازهای شادبودن انجان دهید، توضیح داده می شود.

1- روی جنبه های مثبت تمرکز کنید.

شما بابد به ذهنتان بیاموزید که به جای جنبه های منفی روی جنبه های مثبت تمرکز کند تا بتوانید شادی را بادوام تر کنید. این موارد را امتحان کنید: یک الی دو دقیقه را به دنبال مثبت های زندگیتان بگردید. این کار را روزی سه مرتبه تا 45 روز انجام دهید و بعد از آن ذهنتان اتوماتیکی خودش آن را انجام می دهد.

یک ورد مثبت را انتخاب کنید که بتوانید روزانه با خودتان تکرارش کنید. برای مثال، امروز روز قشنگی است یا من برای تمام داشته هایم سپاسگذارم. هرگز اهمیت روزنه های امید را در زندگی دست کم نگیرید.

2- پیروزی های کوچک را جشن بگیرید

زندگی بالا و پایین های زیادی دارد. اما در این بین پیروزی هایی نسبتاٌ کوچکی رخ می دهند که آنها را نادیده می گیریم. زمانی را برای جشن گرفتن این پیروزی های کوچک در نظر بگیرید.

3- بین کار و زندگیتان تعادل برقرار کنید.

کار کردن زمان زیادی را هرروزه از ما می گیرد، اما کار کردن نباید تنها چیزی باشد که ما انجام می دهیم. باید علاوه بر شغلتان کارهایی را پیدا کنید که به انجام دادن آنها علاقه مندید. برقراری تعادل بین کار و استراحت استرس را کاهش می دهد و فرصت های دیگری را برای شما فراهم می کند تا خودتان را ابراز کنید و لذت ببرید.

4- ذهن آگاهی را تمرین کنید

تمرین ذهن آگاهی موجب آگاهی و توجه شما به زمان حال می شود. ذهن آگاهی یعنی بدون قضاوت احساس فعلی تان را بپذیرید. تمرین ذهن آگاهی به معنای زندگی در لحظه، آگاهی و هوشیار بودن است. پذیرش آنچه که با آن سروکار داریم، استرس را کاهش می دهد و به ما کمک می کند وضعیت را آنگونه که هست ببینیم. با ذهن آگاهی ما به احساس آرامش و مثبت گرایی دست می یابیم.

5- خلاق باشید

مطالعات نشان می دهد انجام کارهای خلاقانه شما را شادتر می کند. کسانی که زمانشان را صرف استفاده از تخیلات می کنند وتلاش می کنند خلاق باشند، اشتیاق بیشتری دارند و احتمال ماندگار بودن زمان شادی در این افراد بیشتر است. نویسندگی، نقاشی، طراحی و اجرای موسیقی از اینگونه کارهای خلاقانه هستند.

6- عیب هایتان را بپذیرید

خیلی از ماها در تلاشیم که خود را بی نقص جلوه دهیم. ما سعی می کنیم که بهرین جلوه دهیم. اما برای اینکه شادی واقعی را در زندگیمان جاری کنیم باید نقص هایمان که بخشی از وجود ما هستند، بپذیریم. در حد کما بودن غیر ممکن است. زندگی کامل نیست و حتی در این نقص ها زیبایی و جذابیت نهفته است.

7- کاری را انجام دهید که از انجام آن لذت می برید

اگر از شغلتان متنفر باشید، شاد بودن بسیار مشکل می شود. سال های عمرتان را صرف کاری که دوست ندارید نکنید، حتی اگر مزدش خوب باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید