ناشنوایی یک مشکل نسبتاً شایع است که افراد را در هر سنی درگیر می کند. اگرچه به طور طبیعی بین سی و چهل سالگی شنوایی شروع به کاهش می کند، اما قطعاً کاهش شنوایی اجتناب ناپذیر نیست. روش های بی شماری برای جلوگیری از کم شنوایی وجود دارد. با توجه به این نکته، در اینجا 5 اشتباه جدی که ممکن است باعث کم شنوایی شوند، بیان شده است.

1. گوش دادن به موسیقی با صدای بلند

تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی با صدای بلند می تواند باعث ناشنوایی شود. این امر به این دلیل است که صداهای بلند به سلول های درون گوش آسیب می رسانند و احساس لرزش صدا را برای آن ها دشوار می کند. کم کردن موسیقی یا تلویزیون تنها راه جلوگیری از ایجاد صدمات غیرقابل برگشت است.

2. عدم مراجعه به پزشک

هر کسی گاهی اوقات صداهایی مثل صدا زدن یا زنگ زدن را در گوش خود تجربه می کند.  باید در این گونه موارد با یک متخصص شنوایی صحبت کنید. تشخیص زودرس معمولاً منجر به درمان بهتر می شود.

3. مصرف داروی اشتباه

تمام داروها لیستی از عوارض جانبی احتمالی روی جعبه یا بطری دارند. متأسفانه، بسیاری از افراد بدون هیچ تحقیق داروی خود را مصرف می کنند. از جمله بسیاری از عوارض جانبی که می توانید با آن روبرو شوید کاهش شنوایی است. اگر مشکل شنوایی دارید، در مورد داروی جایگزین دیگر با پزشک خود مشورت کنید.

4. استفاده مداوم از گوش پاک کن

گوش پاک کن پنبه ای در قفسه حمام نگهداری می شود و برای تمیز کردن گوش ها استفاده می شود. اما باید بدانید تمیز کردن گوش ها با گوش پاک کن خطرناک است. انجام این کار به احتمال زیاد موم را بیشتر به سمت کانال گوش فشار می دهد که می تواند انسداد و عفونت ایجاد کند. اکثر کارشناسان توصیه می کنند که به هیچ وجه گوش های خود را تمیز نکنید.

5. سوراخ کردن گوش در محیطی غیر بهداشتی

سوراخ کردن گوش فقط باید توسط یک متخصص در یک محیط بهداشتی انجام شود. عدم رعایت ایمنی و بهداشت امکان ابتلا به عفونت را افزایش می دهند و تجمع عفونت می تواند باعث ناشنوایی یا کم شنوایی شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید