۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
کد خبر: 49122225

گرگرفتگی احساس ناگهانی گرما است، که اغلب در صورت، گردن و سینه احساس می شود. ممکن است پوست شما هم قرمزهم شود. گرگرفتگی می تواند باعث تعریق هم بشود. گرگرفتگی چند وقت یک بار رخ می دهد و در بین افراد متفاوت است و می تواند از چند بار در هفته تا چند ساعت متفاوت باشد. در زیر به 5 دلیل گرگرفتگی اشاره شده است.

1. مصرف کافئین زیاد

در حالی که بسیاری از افراد نمی توانند بدون کافئین روز خود را پیش ببرند، اما مصرف  بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد خستگی شود. محققان دریافته اند که کافئین باعث ایجاد گرما در بدن می شود که به طور طبیعی درجه حرارت بدن را بالا می برد. کافئین همچنین می تواند ضربان قلب را افزایش داده و باعث ایجاد گرما شود.

2. مصرف مواد غذایی تند

فلفل قرمز، فقط باعث سوزش دهان نمی شود، بلکه می تواند بدن شما را نیزشاداب کند. غذاهای تند، جریان خون بدن را به صورت، زبان و دهان می فرستند. در نتیجه با افزایش جریان خون، احساس گرما می کنید. اگربعضی غذاها باعث می شوند تا زیر یقه عرق کنید با پزشک خود صحبت کنید، تا برای شما رژیم غذایی تنظیم کند.

3. مصرف دارو

مصرف بعضی داروها باعث داغ شدن بدن می شوند. داروهای تجویزی می توانند لیست طولانی از عوارض جانبی داشته باشند. گرگرفتگی، به ویژه در مورد داروهای دیابت شایع است. داروهای ضد افسردگی و مواد افیونی نیز می توانند باعث گرگرفتگی شوند. اگر داروی جدیدی را شروع کردید و متوجه گرگرفتگی شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

4. بیماری

همه چیز از مشکل معده گرفته تا یک عفونت پوستی می تواند باعث بالا رفتن درجه حرارت و گاهی اوقات تب شود.

5. PMS

در روزهای منتهی به دوره قاعدگی، سطح استروژن شروع به کاهش می کند .با PMS ، بدن دچار افت سطح استروژن می شود و می تواند گرگرفتگی ایجاد کند زیرا کاهش استروژن بر تنظیم دما تأثیرمی گذارد. بسیاری از بیماران می گویند که احساس گرسنگی بیشتری یا بوی بدن بیشتری دارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید