بنابر اعلام  خبرگزاری ریانووستی، طی روزهای اخیر روسیه 3 محموله با حجم 3.5 تن پارچه تولید ماسک بهداشتی به ایران ارسال کرده است.

به گزارش ایرنا، رستم ژیگانشین، نماینده تجاری روسیه در ایران چندی پیش گفته بود اگر تهران ممنوعیت صادرات مواد بهداشتی را لغو کند، روسیه تمایل دارد ماسک و مواد ضدعفونی کننده از ایران وارد کند.

اواخر اسفندماه پارسال نیز کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه خبر داد که روسیه ۵۰۰ کیت تشخیص کرونا با امکان آزمایش از ۵۰ هزار نفر به ایران داد.

تجهیزات ارایه شده بدون فوت وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی ایران شد تا در اختیار نیروهایی که در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار داشتند، برسد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران به عزم تهران و مسکو برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف بخصوص بهداشت و درمان اشاره کرد.

وی افزود: ایران با اتخاذ تدابیر لازم در مهار و کنترل ویروس کرونا سعی در جلوگیری از گسترش این پدیده  داشته و در همین رابطه اقدامات گسترده‌ای را به مرحله اجراء درآورده است.

جلالی ادامه داد: اما از آنجایی که ریشه کن کردن این ویروس مستلزم همکاری‌های منطقه ای و جهانی است در گفت‌وگوهای صورت گرفته با مقامات روسیه موضوع همکاری در سطح سرویس فدرال حمایت از حقوق شهروندان و  نیز ستاد مبارزه با کرونا در این کشور مطرح و در ملاقات با خانم یوریونا پوپوا رئیس سرویس فدرال حمایت از حقوق شهروندان همکاری با کشورمان مورد تاکید قرار گرفت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه روزانه با اضافه شدن بیش از ۹ هزار نفر به آمار اکنون به نزدیک ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید