لین شلتون، کارگردان ۵۴ ساله‌ هالیوودی امروز و پس از تحمل یک دوره بیماری از دنیا رفت.<br/> 

رکنا نوشت:  لین شلتون یک فیلم ساز مستقل که با ساخت فیلم‌هایی مثل «روز میانی» و «خواهر خواهر تو» به محبوبیت ژانر مامبلیکور (سبکی فیلمسازی با استفاده از بازیگران غیر حرفه‌ای با اجرا‌های طبیعی و گاهی بداهه) کمک کرده بود به دلیل اختلال خونی در ۵۴ سالگی درگذشت.

شلتون بیشتر به دلیل رویکرد طبیعت گرایانه و ظریف خود نسبت به ژانر کمدی و درام در فیلم‌های کم بودجه مشهور بود که بین مخاطبان ساندنس به فیلم‌های محبوبی تبدیل می‌شدند. اما عمده شهرت او با فعالیت تلویزیونی وکارگردانی سریال‌هایی مثل «پروژه میندی»، «مرد دیوانه» و «درخشش» رقم خورد.

او اخیرا چهار قسمت از سریال «آتش‌های کوچک همه جا هستند» محصول شبکه هولو که اثری اقتباسی از یک رمان پرفروش است را کارگردانی کرده است که ریز ویترسون و کری واشینگتن هم بازیگران آن هستند.

شلتون فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان تدوینگر شروع کرد و پس از آن هم به سراغ ساخت فیلم‌های کوتاه تجربی رفت. اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند او در سال ۲۰۰۶ رقم خورد. این فیلم جوایزی را دریافت کرد، اما تا سال‌ها توسط کمتر کسی دیده شده بود که با تثبیت شدن جایگاه شلتون در این عرصه توجه‌ بیشتری به آثار او شد.

او پیشنهادات زیادی از هالیوود دریافت کرده بود، اما ترجیح وی فیلم‌های کم هزینه بود. گفته می‌شود زمانی صحبت‌هایی در مورد انتخاب او به عنوان کارگردان فیلم «بیوه سیاه» به گوش می‌رسید. او در سال ۲۰۱۴ به ورایتی گفته بود: وقتی فیلمی را با بودجه کمی می‌سازید آزادی خلاقیت در آن بیشتر است. هر چقدر پول بیشتر در پروژه باشد، پیچیده‌تر خواهد شد، چون کسانی که درگیر این پروژه هستند می خواهند مطمئن شوند که پول خود را با این فیلم دور نمی ریزند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید