۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 49011412

پدرو سانچز اعلام کرد وضعیت فوق العاده در این کشور تا اواخر ماه ژوئن تمدید خواهد شد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا روز شنبه گفت: دولت قصد دارد وضعیت فوق العاده را یک بار دیگر تا اواخر ماه ژوئن (اواسط تیرماه) تمدید کند.

بر اساس این گزارش، تصمیم دولت اسپانیا برای تمدید وضعیت فوق العاده با هدف مقابله با ویروس کرونا در شرایطی است که اعتراضات ضد دولتی در سراسر این کشور برپا شده است.

ثبت کمترین تلفات کرونا در اسپانیا در 2 ماه اخیر

کرونا| مرگ 217 اسپانیایی در یک شبانه روز

نخست وزیر اسپانیا در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: مسیری را که انتخاب کرده‌ایم تنها گزینه ممکن بوده است. از پارلمان خواهم خواست تا وضعیت فوق العاده را به مدت یک ماه دیگر تا پایان ژوئن تمدید کند.

اسپانیا برای نخستین بار در 14 مارس (24 اسفند) وضعیت فوق العاده را اعلام کرده است. مقام‌های رسمی بر این باورند که گرچه شیوع ویروس کرونا تاحد زیادی تحت کنترل درآمده است ولی محدودیت ها باید همچنان برقرار باشد و قرنطینه نیز به تدریج لغو شود.

تلفات ناشی از ویروس کرونا در اسپانیا تا روز شنبه با 102 نفر افزایش به بیش از 27563 نفر رسیده است. این پایین ترین تلفات ویروس کرونا در اسپانیا از 18 مارس به شمار می‌رود.

تعداد مبتلایان به این ویروس نیز به بیش از 230698 نفر رسیده است. این در حالی است که تظاهرات اعتراض آمیز در سراسر اسپانیا علیه نحوه مدیریت بحران کرونا توسط دولت و مشکلات شدید اقتصادی این کشور روز شنبه برگزار شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید