حسین کنعانی مقدم نیز مانند برخی دیگر معتقد است که محمد باقر قالیباف باید تعهداتی بدهد که اگر امروز رئیس مجلس شد از فردایش شروع به فعالیت برای انتخابات ریاست جمهوری نکند.

سلام نو – سرویس سیاسی: روزها و ساعات آخر مجلس دهم است و منتخبان مجلس جدید آماده می‌شوند تا به زودی بر کرسی‌های سبز بهارستان تکیه بزنند و برای آن روز نیز نقشه و شعارهای بزرگی در سر دارند.

برخی از ادب کردن دولت حرف می‌زنند و برخی دیگر وعده زیر و رو کردن اقتصاد می‌دهند. از سوی دیگر فضای انتخاب رئیس آینده مجلس هر روز جدی‌تر می‌شود.

یک سو هواداران قالیباف از دخالت محصولی و خورشیدی گله می‌کنند و از سوی دیگر جبهه پایداری دنبال این است که از رئیس مجلس تعهد بگیرد که در فکر ریاست جمهوری نباشد. آن طرف مصطفی میرسلیم ایستاده، اصولگرایی تنها که امیدوار است بتواند اجماع اصولگرایان را به سمت خود بکشاند.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره به وعده‌ها و برنامه‌های نمایندگان برای مجلس آینده می‌گوید: همانطور که آرزو بر جوانان عیب نیست، آرزو بر اصولگرایان هم عیب نیست.

او با اشاره به تنوع اندیشه‌ها در مجلس ادامه داد: باید بپذیریم مجلس با 290 نماینده ترکیبی از تفکرات، اندیشه‌ها و مطالبات است و همین مجلس است که باید بتواند مجلسی در تراز انقلاب و جهادی شکل دهد.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با اشاره به اولویت مجلس گفت: اولویت چنین مجلسی باید این باشد که با قرار گرفتن در راس امور مطالبات مردم را در راس کار قرار دهد، نه مطالبات حزبی و جناحی‌ مطلوب خودش را. چنین مجلسی می‌تواند به مطالبات مدنظر مردم پاسخ مثبت دهد.

او با اشاره به طبیعی بودن اختلاف نظر در مجلس گفت: ما نباید تصور کنیم که مجلس تک صدایی خواهد بود و ما شاهد تضارب آرا در آن خواهیم بود. نمی‌شود انتظار یک مجلس تک صدایی و بله قربان‌گو داشت.

کنعانی مقدم درباره نسبت دولت و مجلس آینده گفت: جریان اصولگرایی خود را ملزم به تبعیت از مقام معظم رهبری می‌داند و وقتی ایشان گفته‌اند دولت باید تقویت شود مجلس هم در این مسیر گام بر می‌دارد و چوب لای چرخ دولت نمی‌گذارد. البته مجلس قطعا باید از ابزار نظارتی خود استفاده کند ولی نه در چهارچوب رقابت‌های جناحی بلکه برای حل مشکلات کشور.

او در ادامه به ضورورت همراهی دولت با مجلس نیز اشاره کرد و گفت: این که فکر کنیم هر تصمیمی مجلس بگیرد دولت بخواهد مقاومت کند و پای رقابت سیاسی به این فضا باز شود مردم آسیب می‌بینند. مجلس نمی‌خواهد بار نظام باشد می‌خواهد یار آن باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به رقابت احتمالی برای ریاست مجلس گفت: رقابت برای رسیدن به مسئولیت‌ها اشکالی ندارد و اتفاقا پسندیده است که خود را برای ریاست مناسب می‌دانند و خودشان را در معرض آرای نمایندگان قرار دهند، ولی این رقابت نباید تبدیل به اختلاف و شکل گیری فراکسیون‌های مختلف در برابر یکدیگر شود. ما نیاز به وحدت و انسجام ملی داریم که یکی از نمودهای آن وجود وحدت رویه در مجلس است.

این فعال سیاسی افزود: به نظر می‌رسد که امروز اختلافی بر سر این که رئیس مجلس باید رای بالایی داشته باشد وجود ندارد، هر چند احتمال وجود چند نامزد و کنار رفتن آن‌ها با رای پایین هم وجود دارد که این نباید موجب تنازع بین گروه‌های سیاسی شود.

کنعانی مقدم درباره شرط برخی گروه‌ها برای ریاست آینده مجلس که رییس مجلس نباید وارد انتخابات ریاست جمهوری شود گفت: من این شرط را قبول دارم، چون نباید این بدعت ایجاد شود که هر کسی شهردار یا رئیس مجلس می‌شود توقع کند که رئیس جمهور شود و از قدرت، پله‌هایی برای قدرت بیشتر بسازد و قدرت را برای قدرت بخواهد.

او ادامه داد: ما باید قدرت را برای خدمت بخواهیم و اگر آقای قالیباف هم می‌تواند در مجلس خدمت کند باید در مجلس بماند. به نظر من هم کسی که اکنون رئیس مجلس می‌شود نباید طمع این را داشته باشد که مجلس را به خاطر ریاست جمهوری رها کند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که آقای قالیباف باید تعهداتی در این زمینه بدهد که اگر امروز رئیس مجلس شد از فردایش شروع به فعالیت برای انتخابات ریاست جمهوری نکند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید