۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 48925320

تاویسیلپ ویسانویوتین، سخنگوی مرکز مدیریت اوضاع کرونا در تایلند اعلام کرد تمهیدات قرنطینه‌ای در این کشور با بهبود اوضاع از فردا کاهش خواهد یافت.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، دولت تایلند با استمرار بهبود شرایط کرونایی تصمیم دارد از فردا (یکشنبه) فروشگاه‌های بزرگ و کسب‌وکارهای مختلف در سراسر این کشور جنوب شرق آسیا را بازگشایی کند.

به گزارش روز شنبه شبکه خبری سی‌ان‌ای، «تاویسیلپ ویسانویوتین» سخنگوی مرکز مدیریت اوضاع کرونا در تایلند با اعلام این خبر گفت که کاهش بیشتر تمهیدات قرنطینه‌ای برای اقتصاد کشور لازم است، اما نگرانی‌هایی از بابت موج دوم شیوع کرونا وجود دارد.

وی افزود: اوضاع به طور معمول براساس داده‌های مربوط به اجرای تمهیدات مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

از فردا، فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید در تایلند اجازه دارند فعالیت‌شان را از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب از سرگیرند. با این حال، برخی مشاغل و تفریحاتی چون سینماها، زمین اسکیت، بولینگ، باشگاه‌های ورزشی مجهز به سونا و استخر و سالن‌های ماساژ بسته می‌مانند.

رستوران‌ها و کافه‌ها در مراکز اداری و غذاخوری‌ها نیز از کاهش تمهیدات کرونایی ذی نفع می‌شوند و اجازه ازسرگیری فعالیت دارند. دیگر مشاغلی که مجاز به شروع مجدد فعالیت هستند، شامل مغازه‌های بزرگ خرده فروشی و عمده فروشی، مراکز ورزشی سربسته و باشگاه‌های ورزشی هستند. با این وجود، تنها ورزش‌هایی بدون تماس بدنی و ورزش‌های تیمی با حداکثر ۳ بازیکن همچون بدمینتون، تنیس روی میز، یوگا، اسکواش و صخره نوردی مجاز به ادامه فعالیت هستند.

استخرهای شنا در تایلند نیز از روز یکشنبه اجازه بازگشایی دارند، اما مدت زمان شنا و تعداد شناگران باید محدود باشد. با این وجود، استادیوم‌های بوکس، سالن‌ها و مدارس هنر رزمی، پارک‌های آبی، باغ‌های آبی طبیعی و ورزش‌های آبی از کاهش محدودیت‌ها بهره‌ای نمی‌برند.

علاوه بر کاستن از محدودیت‌ها، دولت تایلند ساعت منع رفت و آمد سراسری در این کشور را کاهش می‌دهد، به طوری که از فردا، این مدت زمان از ۱۱ شب تا ۴ صبح ادامه می‌یابد.

تاکنون سه هزار و ۲۵ نفر در تایلند به کووید – ۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد، ۵۶ نفر فوت کرده و ۲ هزار و ۸۵۴ نفر بهبود یافته‌اند.

سخنگوی مرکز مدیریت اوضاع کرونا در تایلند با استناد به داده‌های وزارت بهداشت این کشور سه سناریو را تا ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) پیش بینی کرد.

طبق سناریوی اول، درصورتی که تایلند تدابیر کنترل کرونا را حفظ کند، انتظار می‌رود ۳ مورد جدید ابتلا در روز گزارش شود و ۱۵ بیمار در شرایط بحرانی باشند. در سناریوی دوم، با کاهش تدابیر محدودکننده، ممکن است ۲۴ مورد جدید ابتلا در روز در این کشور گزارش شود و ۱۰۵ نفر در وضعیت بحرانی قرار گیرند و در سناریوی سوم، کاهش شدید تدابیر محدودکننده باعث ابتلای ۶۵ مورد جدید در روز در این کشور می‌شود و ۲۸۹ بیمار در شرایط بحرانی قرار می‌گیرند.

چندی پیش، مرکز مدیریت اوضاع کرونا در تایلند از لغو مراسم تعطیلات ملی این کشور در ماه می‌ (اردیبهشت ماه) با هدف جلوگیری از تجمع مردم به منظور مهار ویروس کرونا خبر داد.

«ایتهیفول کانفلوم»  (Itthiphol Kunplome) وزیر فرهنگ تایلند گفت که تاریخ مشخصی برای برگزاری مراسم تعطیلات ملی این کشور تعیین نشده است. وی تاکید کرد که دولت در مورد تعطیلات بعدی به جای تعطیلات به تعویق افتاده تصمیم گیری می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید