آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که خشونت‌های هفته‌های اخیر در شمال‌غرب نیجریه حدود ۲۳ هزار نفر از شهروندان این کشور را آواره کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، موج جدید آوارگان هنگامی به راه افتاده که افراد مسلح در ماه آوریل به ایالت‌های کاتسینا، سوکوتو و زامفارا در شمال‌غرب نیجریه حمله کردند.

مرگبارترین حمله در ایالت کاتسینا رخ داد که در جریان آن، افراد مسلح ۴۷ نفر را کشتند و ارتش نیجریه نیز با حملات هوایی به آنها پاسخ داد.

«بابر بلوچ» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: ما از نزدیک با مقام‌های نیجر همکاری می‌کنیم تا دستکم هفت هزار آواره را در اماکنی امن مستقر کنیم، یعنی در محل‌هایی که نیازهای حیاتی همچون آب، غذا، سرپناه و دسترسی به امکانات بهداشتی فراهم باشد.

نیجریه سال‌هاست که با گروه تروریستی بوکو حرام و حملات گاه و بیگاه این گروه به نیروهای دولتی و غیرنظامیان این کشور دست و پنجه نرم می‌کند.

گروه بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ فعالیت‌های تروریستی خود را از منطقه‌ای در شمال شرقی نیجریه آغاز کرد و بتدریج دامنه فعالیت خود را به دیگر کشورهای آفریقایی از جمله به نیجر، چاد و کامرون گسترش داد.

به گزارش مرکز امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، بر اثر عملیات تروریستی گروه بوکوحرام تا کنون بیش از ۳۰ هزار تن از مردم نیجریه کشته و حدود سه میلیون نفر آواره شد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید