۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
کد خبر: 48528363

درد نوک سینه معمولا نشانه سرطان سینه نیست. این درد، می تواند نتیجه طولانی شدن قاعدگی، یک عفونت قابل درمان یا هر چیز دیگری باشد. با این وجود، به روز ماندن با ماموگرافی ها و مشورت با پزشک یا پزشک متخصص سینه در مورد هر نوع علائم، برای سلامتی کلی شما بسیار بهتر است.

دکتر دیوید هوش، متخصص جراحی سینه توضیح می دهد: از آنجا که نوک سینه از طریق مجرای نوک سینه به بقیه اعضای سینه وصل شده است، هر شرایطی در هر جا می تواند باعث درد شود . 3 دلیل زیر موجب می شوند احساس درد ناخوشایندی در سینه نسبت به معمول داشته باشد:

1. دونده تازه کار هستید

تمام فشارها در حین دویدن باعث ریزش جدی پوست و به نوبه خود درد می شود.

راهکار: یک سینه بند بهتر بخرید، پوشیدن سینه بند ورزشی با کیفیت مناسب برای کاهش حرکت سینه در حین دویدن ضروری است.

به دنبال سینه بندی باشید که سینه های شما را در حین تمرین پشتیبانی کنند و هرگز در روز مسابقه یک سینه بند ورزشی جدید نپوشید. مالیدن وازلین به نوک سینه ها می تواند اصطکاک و در نتیجه درد را کاهش دهد.

2.  بیماری پوستی دارید

ورم های خشک و خارش دار روی نوک سینه، ممکن است درماتیت تماسی یا اگزما را نشان دهند. درماتیت تماسی یک تحریک یا یک واکنش حساسیتی است که در اثر تماس پوست با مواد شوینده، عطرها یا سایر مواد حساسیت زا ایجاد می شود.

راهکار: محصولاتی را که استفاده می کنید، کنار بگذارید. آن ها را با محصولات ضد حساسیت و بدون عطر و پارچه های طبیعی مانند پنبه تعویض کنید. این محصولات می توانند به متوقف کردن درد کمک کند.

همچنین می توانید هیدروکورتیزون را برای تسکین هرگونه التهاب استفاده کنید. اگر این نیز موثر نبود، با متخصص پوست ملاقات کنید.

اگزما، یک بیماری مزمن پوستی است که می تواند بر روی نوک سینه ها و همچنین مناطق دیگر بدن مانند دست یا پوست سر تأثیر بگذارد. یک پزشک می تواند به شما در تعیین مشکل کمک کند تا درمانی پیدا کنید که برای شما بهتر باشد.

3. هورمون های شما در حال تغییر هستند

در طول دوره حاملگی، سینه شما آب در فضای اطراف سلول های غده شیر نشت می کند. این یک محیط سلولی برای سلول های پستان ایجاد می کند تا غدد شیر را گسترش دهند و برای شیردهی آماده شوند. از آنجایی که نوک سینه از طریق ده ها کانال معادل شیر به بقیه سینه وصل می شود، کشیدگی و تورم کانال ها هنگام انتقال شیر به نوک سینه دردناک است. این معمولاً طبیعی است.

راهکار: چند تغییر در سبک زندگی خود ایجاد کنید، یک سینه بند مناسب و دوری از برخی از محرک ها، می تواند کمی تسکین دهنده باشد. مصرف کافئین در بعضی از خانم ها می تواند به درد سینه منجر شود و خوردن مقدار زیادی نمک می تواند باعث افزایش احتباس مایعات شود و همین امر باعث ایجاد درد می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید