۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 48517603

علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: بهترین روش تشخیص ابتلا به کرونا از دید سازمان بهداشت جهانی، تست‌های مولکولی است.

فارس نوشت: رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: سازمان بهداشت جهانی به این باور رسیده‌ که بهترین راه تشخیص بیماری کرونا تست‌های مولکولی است.

علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در نشست خبری با بیان اینکه تست‌های تشخیص کرونا به دسته مولکولی و تست‌های سرولوژی تقسیم‌بندی می‌شود گفت: تست‌های آنتی بادی آثار وجود ویروس در بردن را بررسی می‌کند، سازمان بهداشت جهانی به این باور رسیده‌ که بهترین راه تشخیص بیماری کرونا تست‌های مولکولی است که در کشور ما هم از همان روزهای اول این تست با ارزش اجرا و جاری شد و حالا ۱۲۰ آزمایشگاه با ظرفیت انجام ۱۵ هزار تست روزانه را در سراسر کشور دارند.

وی عنوان کرد: انجام تست در بیمارستان باعث می‌شود که میزان مرگ و میر ما کاهش پیدا کند، این برنامه‌ریزی باعث شد تا افراد علامت دار و بدون علامت را شناسایی کنیم و زنجیره انتقال را کمرنگ کنیم. سیستم ارجاع کشور به صورت شبکه ملی ابزار تشخیصی در اختیار دارد و می‌توانیم مطالعات را در کشور انجام دهیم که شهرهای کشور چقدر آلودگی داشتند تست‌های آنتی بادی ارزش ندارند. قطعی‌ترین راه تشخیص تست مولکولی است.س

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید