۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 48405906

مازیار بیگلو، دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروسازان هزاران میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار هستند و وقتی خودروسازان زیان می کنند باید جمع کنند.

دبیر انجمن خودروسازان پیشنهاد داد با توجه به اینکه همه نهاده های تولیدی خودرو در بورس عرضه می شوند، خود خودرو هم در بورس معامله شود، گفت: راه دوم این است که قیمت خودرو آزاد شود.

به گزارش سلام نو، مازیار بیگلو در نشست مشترک قطعه سازان و خودروسازان با بیان اینکه صنعت قطعه سازی اگرچه یک هفته با تاخیر کار خود را در سال جدید آغاز کرده است، اما کمترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است و بر این اساس، سعی کردیم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: بر این اساس صنعت خودروسازی نیز با تیراژ خوبی امسال را آغاز کرده است، بنابراین امیدواریم که با حفظ تیراژ جلوی تلاطم بازار را بگیریم.

با فرمول قیمت گذاری شورای رقابت خودروسازان ۴۰ هزار میلیارد تومان ضرر کردند

همچنین احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان گفت: از ابتدای امسال ارز نیمایی به صنعت خودرو داده نشده است، این در حالی است که صنعت خودروسازی به دلیل عدم تصمیم گیری به موقع همواره آسیب دیده است، این در حالی است که ۱۶ ماه است که خودروسازان تغییرات قیمتی نداشته اند.

وی افزود: با قیمت های دستوری و قبل تر از آن نیز با فرمول قیمت گذاری، بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان ضرر دیدیم و در اسفندماه سال گذشته با تجدید ارزیابی دارایی ها از ورشکستگی خارج شده اند، اما خودروسازان هزاران میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار هستند.

نعمت بخش با بیان اینکه سازمان حمایت قول داده بود که قیمت را برای خودروسازان اصلاح کند، تصریح کرد: اسناد را به سازمان حمایت داده ایم، اما ۵۰ روز است که هنوز هیچ تغییر قیمتی نداشته ایم. این در حالی است که مصوبه سران قوا این است که هر جا که مسئول قیمت گذاری است، باید حتما در ستاد تنظیم بازار موضوع را مطرح کرده و مصوبه را بگیرد.

وی اظهار داشت: وقتی خودروسازان زیان می کنند، حتما خودروسازان ورشکست می شوند و باید جمع کنند؛ ضمن اینکه در این فاصله میانگین سال ۹۷ به ۹۸ مواد اولیه از جمله مس، ورق های داخلی، چدن و دلار که اثرگذار در نرخ خودرو هستند افزایش داشته اند که به هر حال قیمت خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید