بی‌تردید یکی از آزار دهنده‌ترین رقبای قالیباف در مجلس جبهه پایداری خواهد بود. دلدادگان آیت‌الله مصباح یزدی که برآمده از پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات سال 1384 هستند و از خودشان انقلابی‌تر کسی را نمی‌بینند.

سلام نو – سرویس سیاسی: به نظر می‌رسد بزرگان اصولگرا بر سر ریاست محمدباقر قالیباف بر مجلس یازدهم به توافق رسیدند و بیشتر رقبای او در حال مذاکره با قالیباف هستند تا با بیشترین امتیاز ممکن از رقابت کنار بکشند.

یکی از جدی‌ترین رقبای قالیباف نامزد جبهه پایداری است، جبهه‌‎ای که ظاهرا تا پیش از این علیرضا زاکانی نامزذش بود و حالا مرتضی آقا تهرانی به گزینه اصلی‌اش برای رقابت با قالیباف بدل شده.

بی‌تردید یکی از آزار دهنده‌ترین رقبای قالیباف در مجلس جبهه پایداری خواهد بود. دلدادگان آیت‌الله مصباح یزدی که برآمده از پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات سال 1384 هستند و از خودشان انقلابی‌تر کسی را نمی‌بینند.

در زمان انتخابات، رجانیوز پایگاه خبری نزدیک به جبهه پایداری، به اصولگرایان به باور خود غیر انقلابی که منتخب مجلس یازدهم شده‌اند، هشدار داد که حالا باید همدلی و همراهی خود با انقلابیون را اثبات کنند.

این سایت در گزارشی نوشت: کسانی که تاکنون مورد انتقاد جریان انقلابی بوده‎اند و اکنون به برکت وحدت و تسامح انقلابیون به مجلس راه یافته‎اند باید بدانند فرصتی دوباره به آنها داده شده تا مدعای خویش را در پیگیری آرمان‎های انقلابی و همدل بودن با انقلابیون اثبات کنند.

هرکس اندکی سر در آسمان سیاست ایران دارد می‌داند که اشاره مستقیم و غیرمستقیم رجانیوز به محمدباقر قالیباف است، کسی که بعد از برادران لاریجانی دومین رقیب و حتی دشمن اصولگرای جبهه‌پایداری و احمدی‌نژادی‌ها است.

حالا و با راه یافتن به مجلس هم چیزی تغییر نکرده و پایداری‌چی‌ها قصد ندارند به سادگی تن به ریاست قالیباف بر مجلس دهند. آن‌ها حتی اگر رقیب قالیباف نشوند می‌توانند رای او را بشکنند، رخدادی که قطعا مطلوب او نیست.

جبهه پایداری نه تنها می‌تواند نامزد اختصاصی داشته باشد بلکه می‌تواند به سادگی به حمایت از حاجی بابایی و نیکزاد بپردازد، دو چهره‌ای که از نظر این جبهه حتما بر قالیباف رجحان دارند. این مسئله چیزی است که جبهه پایداری را به رقیب مهم قالیباف تبدیل می‌کند و این امکان را به آن‌ها می‌دهد که امتیازهای خوبی از سرلیست اصولگراها بگیرند.

محمد جواد ابطحی، عضو جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید می‌کند که رضایت این جبهه به سر لیستی قالیباف نشان می دهد که جبهه پایداری مصالح کلی را در نظر می گیرد و اگر ببیند که مدار رای دادن بر دوش قالیباف است این کار را انجام می دهد. این یعنی جبهه پایداری حاضر به رای دادن به قالیباف است، اما شرط و شروط خودش را دارد.

از جمله شرط و شروطی که شایع شده بود طیف جبهه پایداری قصد دارند برای رییس مجلس وضع کنند عدم نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 است. آن‌ها با الگو گیری از میثاق نامه اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران می‌خواهند قالیباف را پیشا پیش از انتخابات ریاست جمهوری حذف کنند و شانس نامزد اصلح خود را افزایش دهند.

علی خضریان از منتخبین مردم در مجلس آینده و از نزدیکان جبهه پایداری در گفت‌وگو با رجانیوز با تایید این مسئله می‌گوید: در واقع یک جمعی برای خودش این شاخص را تعیین کرده است که من با آن موافقم دلیلش هم این است اگر کسانی که مسئولیت‌های اصلی در مجلس از جمله ریاست مجلس را برعهده می‌گیرند، بخواهند نامزد ریاست جمهوری سال آینده شوند، یکسال از عمر مجلس، یعنی از خرداد ۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰، درگیر انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند که این جفای بزرگی در حق مردم می‌شود.

او تاکید می‌کند که اگر رئیس مجلس نامزد شود و از کس دیگری شکست بخورد آنگاه موضع رئیس مجلس در برابر رئیس جمهور آینده از پیش تضعیف می‌شود و جایگاه مجلس آسیب می‌ببیند.

حالا باید دید محمدباقر قالیباف چه می‌کند؟ آیا سیلی نقد را به حلوای نسیه ترجیح می‌دهد و چهار سال ریاست بی دردسر مجلس را انتخاب می‌کند یا با عبور از جبهه پایداری قید رای حداکثری برای ریاست مجلس را می‌زند و هم رییس مجلس می‌شود و هم برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 آماده می‌شود. باید صبر کرد و دید مرد بور اصولگرایان یک بار دیگر تمام قد تن به خواسته بزرگان اصولگرایی می‌دهد یا نه.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید