۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر: 47792670

آیا فکر می کنید چون خوب نمی خوابید باید به پزشک مراجعه کنید؟ چرا مقداری بادام نمی خورید یا یک فنجان چای بابونه نمی نوشید؟ در برخی غذاها موادی وجود دارند که به شما در بهتر خوابیدن کمک می کنند. برای اطمینان از داشتن خواب خوب و کافی، آن ها را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهید.

1. لبنیات

یک لیوان شیر، یک تکه پنیر یا یک کاسه ماست، همه آن ها به شما کمک می کنند تا راحت تر بخوابید. ترکیب کلسیم و تریپتوفان موجود در لبنیات به تولید ملاتونین کمک می کند. ملاتونین ماده ای است که باعث خواب آلودگی می شود. به همین دلیل وقتی نمی توانید بخوابید، یک لیوان شیر گرم بنوشید.

2. صدف

صدف، حاوی تریپتوفان است، ماده ای که باعث خواب آلودگی می شود. هنگامی که قادر به خوردن کاهوی بیشتر نیستید، به جای آن سعی کنید، از انواع صدف ها استفاده کنید.

3. بادام

میان وعده دیگری که به داشتن خوابی بهتر کمک می کند، بادام است. بادام حاوی منیزیم است که باعث بهبود کیفیت خواب می شود. وقتی کمبود منیزیم دارید، خوابیدن در شب دشوار است. بالا رفتن سطح منیزیم با خوردن بادام می تواند گامی درست باشد. بنابراین قبل از رفتن به رختخواب چند بادام میل کنید.

4. گردو

یک ماده غذایی دیگر که به مشکلات خواب کمک می کند، گردو است. درست مانند بسیاری از غذاهای دیگر موجود در این لیست، گردو حاوی تریپتوفان است. جدا از آن، خود گردو حاوی نوعی ملاتونین است. بنابراین اثر آن را با خوردن گردو دو برابر می کنید. بنابراین چند گردو خرد کرده و به عنوان میان وعده میل کنید یا آن ها را در شام خود قرار دهید.

5. کاهو

آیا به جای شام، یک سالاد تازه خوب بخورید؟ هنگام درست کردن یک ظرف ماکارونی، آن را به عنوان غذای اصلی و یا همان غذای جانبی میل کنید. کاهو به شما کمک می کند دچار خواب آلودگی شوید زیرا حاوی ماده ای است که باعث آرامش می شود. این به داشتن خواب بهتر نیز کمک می کند. بنابراین سعی کنید کاهو بیشتری را همراه با  شام میل کنید.

6. کلم یا اسفناج

هر دو سبزی حاوی کلسیم هستند که به تولید ملاتونین در بدن کمک می کنند. مطمئناً می توانید از این سبزیجات در وعده های غذایی خود استفاده کنید، همچنین می توانید آن ها را درانواع اسموتی ها هم قرار دهید.

7. چای بابونه

نوشیدنی دیگری که می توانید در شب برای خوابیدن امتحان کنید، چای بابونه است. این چای گیاهی باعث آرامش عضلات می شود. جدا از آن، این چای برای معده، روده و گلو نیز مفید است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید