درد پا بسیار شایع است و سالهاست که قرص های کینین برای درمان گرفتگی ساق پا استفاده می شوند. اما عوارض خطرناکی مانند ضربان قلب نامنظم ایجاد می کنند. از آنجا که هیچ دلیل قطعی برای گرفتگی ساق پا به خصوص در شب وجود ندارد، هیچ درمان مطمئنی نیز وجود ندارد. شما ممکن است با سه پزشک مختلف صحبت کنید و سه توضیح با روش های درمانی متفاوت ارائه دهند. در اینجا به 3 روش درمان طبیعی اشاره شده است.

پاها را دراز کنید

یک مطالعه کوچک در سال های اخیر نشان داد، افرادی که درست قبل از خواب کشش همسترینگ و ساق پا را انجام دادند، از 59 درصد افت فرکانس اسپاسم برخوردار بودند.

کشش عضله آسیب دیده در هنگام گرفتگی به شما کمک می کند تا گرفتگی متوقف شود. اگر گرفتگی در ساق پاباشد، کشش ایستاده ساق پا را امتحان کنید. اگر گرفتگی در قسمت بالای پای شما باشد، کشش های همسترینگ ممکن است کمک کننده باشد.

یک رژیم متعادل را دنبال کنید

داشتن مقدار زیادی منیزیم در رژیم غذایی ممکن است مفید باشد. منیزیم، یک ماده معدنی است که بسیاری از افراد به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنند. لوبیا، آجیل، غلات سبوس دار و سبزیجات برگ همگی منابع عالی منیزیم هستند. تحقیقات نشان می دهند که این ممکن است برای همه مفید نباشد، بنابراین، قبل از ایجاد تغییر عمده در رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنید.

یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین B نیز می تواند کمک کند. این شواهد برای تجویز قرص جدید کافی نیستند، اما خوردن ماهی بیشتر، غلات کامل و سبزیجات مطمئناً ضرری ندارد.

هیدراته بمانید

در طول روز سعی کنید آب بیشتری بنوشید. به خصوص اگر عرق یا ورزش می کنید. خشکی دهان، سردرد، خستگی و خشکی پوست همگی نشان می دهند، که به اندازه کافی آب نمی نوشید. رنگ ادرار شما احتمالاً بهترین راهنماست. اگر پوست شما زرد کمرنگ یا بی حال است، به مقدار کافی H2O نمی نوشید. اگر ادرار شما به رنگ زرد تیره است، باید آب بیشتری بنوشید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید