غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، نسبت به شیوع وبا همزمان با کرونا هشدار داد و گفت: در صورت بروز بحرانی دیگر در بخش سلامت مشکلات خیلی جدی می شود.

به گزارش سلام نو، استاندار خوزستان بر آهک‌پاشی و لایروبی جوهای روباز با هدف پیشگیری از شیوع التور در شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه با بیماری کرونا مواجه هستیم، در صورت بروز بحرانی دیگر در بخش سلامت با شرایط سخت و مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

غلامرضا شریعتی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان که امروز شنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، با اشاره به خطر شیوع بیماری التور اظهار کرد: اداره‌کل امور اجتماعی و اداره‌کل امور شهری استانداری به فرمانداران و شهرداری‌ها و اداره‌کل امور روستایی به بخشداری‌ها جهت لایروبی و آهک‌پاشی جوهای روباز ابلاغ کنند که سریعا و با جدیت شروع شود.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، وی افزود: به هیچ عنوان پذیرفته نیست که ما در این وضعیت اپیدمی کرونا با شیوع بیماری‌هایی همچون التور مواجه شویم زیرا کار ما را سخت‌تر می‌کند. از این بابت، ادارات مرتبط در حوزه ستادی استانداری خوزستان باید به صورت جدی بر روند کار نظارت داشته و با تشکیل اکیپ‌هایی نسبت به این اقدامات بازدیدهای میدانی داشته باشند و مناطق درگیر، برای لایروبی و آهک‌پاشی اولویت‌بندی شوند.

شریعتی تاکید کرد: مدیران بهداشت و درمان نیز گزارشی از شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف تهیه کنند تا مشخص شود در کدام شهرها و روستاها عملکرد شایسته و مطلوب‌تری انجام شده است و کدام مناطق نیز در اجرای دستورالعمل‌ها ضعف نشان داده‌اند تا بتوان شرایط را رصد کرد و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

رئیس شورای سلامت خوزستان گفت: در بخش آب و فاضلاب در خصوص شاخص کلر، معاونت بهداشت به صورت مداوم رصد کند. امسال با توجه به اینکه با بیماری کرونا مواجه هستیم، در صورت بروز بحرانی دیگر در بخش سلامت، با شرایط سخت و مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

استاندار خوزستان در خصوص طرح آبرسانی به غیزانیه اهواز توضیح داد: برای تامین ۲۴ ساعته آب آشامیدنی غیزانیه حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است که تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این بخش که دارای گستره وسیعی است و در نزدیکی اهواز واقع است، پس از ۴۰ سال از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند خواهد شد.

وی اظهار کرد: درخصوص شهرک سلامت، معاونت اقتصادی استانداری با شهرداری هماهنگی لازم را داشته باشد تا این طرح بدون موازی‌کاری پیش برود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید