حسن روحانی با بیان اینکه روز پایانی کرونا مشخص نیست گفت: تا آخر این بیماری در کنار مردم هستیم و بدانند که در این مسیر تنها نیستند.

گزارش سلام نو، حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز در آیین آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: نمودار کلی آمار بیماری کرونا در کشور نزولی است و بر اساس گزارش‌ها، بخش بیشتر تخت های بیمارستانی کشور که به بیماری کرونا اختصاص داده شده، خالی است.

وی ادامه داد: در مقایسه با سایر کشورها موفقیت ما در مبارزه با کرونا قابل ملاحظه بوده است، اما باید تلاش کنیم در مجموعه اقدامات از کنترل بیماری و کاهش مبتلایان و آمار فوتی ها تا تامین تجهیزات این مسیر را ادامه دهیم و تا پایان این مبارزه عملکرد خوبی داشته باشیم.

روحانی با بیان آن که روز پایانی کرونا مشخص نیست و همه باید در مسیر مبارزه با این بیماری تا آخر در کنار یکدیگر ادامه دهیم، گفت: مردم بدانند که در این مسیر تنها نیستند. دولت با همه توان و تلاش خود و با همراهی سایر ارکان کشور از نیروهای مسلح تا امدادگران و خیرین و تلاشگران عرصه صنعت و تولید در کنار مردم ایستاده اند.

رییس جمهوری تاکید کرد: در موفقیت برابر کرونا، راهی جز همکاری و همراهی مردم نداریم؛ اگر چه بار اصلی مبارزه با کرونا بر دوش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اما موفقیت و کمک اصلی، همکاری و همراهی مردم است.

وی گفت: در تمام دنیا که با رهبران آنها صحبت می‌کنم سوال‌شان این است و می‌گویند شما تخت و پرستار به اندازه کافی دارید؟ مهم این است که در مقابله با این ویروس هم مردم مراقبت کنند و از طرف دیگر بخش درمانی به گونه‌ای آماده باشد که اگر خدای ناکرده یک نفر محتاج به بیمارستان شد، تخت، وسایل و امکاناتش باشد و از همه مهم‌تر پرستار و پزشک آماده باشند و بحمدالله این شرایط را در کشور داریم یعنی الان بر مبنای آمار دیشب می‌توانم بگویم که بخش اعظم تخت‌های بیمارستانی که برای کرونا اختصاص دادیم، خالی است و امیدواریم روز به روز خالی‌تر بشود و همه اینها خالی شود و همه مردم بهبود پیدا بکنند.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید