سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست و نویسندگی مشترک حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی، محصول مشترک گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما و ستاد کل نیروهای مسلح از شنبه ششم اردیبهشت 1399، مصادف با شب اول ماه مبارک رمضان از ساعت 20:30 بر روی آنتن شبکه سه رفته است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : سریال «سرباز» از ششم اردیبهشت 1399 هر شب راس ساعت 20:45 پس از اذان مغرب از شبکه سه سیما پخش می گردد و تکرار سریال نیز در سه نوبت ساعت 1:30 بامداد، 10 صبح و ساعت 16 عصر روز بعد می باشد.

سریال «سرباز» در ژانر عاشقانه‌ای حماسی، به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در 50 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه سوم سیما تولید شده است و پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز به پخش خود در شبکه سه سیما ادامه خواهد داد.

پیش از این در برنامه کنداکتور صدا و سیما قرار بر این بود که سریال «می جان» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده و تهیه کنندگی سعید پروینی در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش گردد، که پس از شیوع ویروس کرونا و توقف فیلمبرداری این سریال، پس از تصمیم گیری مدیران مسئول سازمان، سریال «سرباز» جایگزین سریال «می جان» شد.

بیشتر بخوانید :

معرفی و بررسی سریال «زیر خاکی» / طنزی در بستر دوران پهلوی و انقلاب اسلامی

داستان سریال «سرباز» درخصوص سربازی به نام یحیی با بازی آرش مجیدی و همسرش یلدا با بازی الیکاعبدالرزاقی است که اتفاقات پیرامون او و رفقای هم خدمتی اش داستان این سریال را شکل میدهند و درخلاصه ی داستان این سریال آمده است : در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع ...

سریال به قلم حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست در 50  قسمت ساخته شده است و پس از اتمام شب های ماه مبارک رمضان نیز به پخش خود در شبکه سه سیما ادامه خواهد داد.

در سریال «سرباز» بازیگرانی نظیر آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، پدرام شریفی، رویا تیموریان، کوروش تهامی، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، علی عامل هاشمی، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، گلوریا هاردی، افسانه کمالی، جواد خواجوی، فرحناز منافی ظاهر، کاوه آهنگر، مهتاب ثروتی، محبوبه صادقی و مهدی مستبصری و ... به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال «سرباز» اولین تجربه هادی مقدم دوست در سریال سازی و اولین تجربه وی برای تلویزیون در قامت کارگردان محسوب می شود، وی که پیش از این فیلم های سینمایی «هیهات» در سال 1394، «سر به مهر» در سال 1391 و «چسب زخم» را در سال 1389 کارگردانی کرده بود، این بار در قامت کارگردان سریال ظاهر شده است.

فیلمبرداری این سریال در لوکیشن واقع در شهرهای مختلفی نظیر تهران، لواسان، ساوه، قم، زاهدان، اهواز، خرمشهر، آبادان، زابل، قزوین، دماوند، پرند، مشهد و در کشور عراق در شهرهای کربلا و نجف فیلمبرداری شده است.

هادی مقدم دوست پیش از سریال سرباز در سریال های «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و سریال «گلی من گلی» به کارگردانی قاسم جعفری و تهیه کنندگی علیرضا کرمی در قامت نویسنده همکاری داشته است.

نویسندگی سریال «سرباز» محصول مشترک حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست است، این دو که به عنوان زوج سینمایی نیز شناخته می شوند پیش از این فیلم و سریال های شاخصی نظیر «بی پولی»، «آرایش غلیظ»، «رگ خواب»، «شعله ور» و ... را نویسندگی و کارگردانی کرده اند.

تهیه کنندگی سریال «سرباز» بر عهده محمد رضا شفیعی مدیر موسسه فرهنگی و هنری وصف صبا و یکی از تهیه کنندگان پر کار سینما و تلویزیون می باشد، وی پیش از این تهیه کنندگی سریال های شاخصی نظیر «رستگاران»، «شیدایی»، «مادرانه»، «کیمیا»، «تنهایی لیلا» و ... را برعهده داشته و در سریال «وضعیت سفید» و فیلم سینمایی «سر به مهر» با هادی مقدم دوست همکاری داشته است.

تصویربرداری سریال «سرباز» تقریباً نزدیک به یکسال و نیم زمان برد، هرچند که پس از گذشت یک سال، مدتی این سریال به دلیل کمبود بودجه و مشکلات مالی متوقف شده بود.

دیگر عوامل سریال «سرباز» عبارتند از نویسنده:‌ حمید نعمت الله،‌ هادی مقدم دوست، دستیارکارگردان:‌ سعید بیات، مدیر برنامه ریزی: وحید کاشی، مدیر تولید: حمیدرضا حاجی زاده، مدیرتصویربرداری: محسن فلاحی،تدوین:خشایار موحدیان-سعید سیاح، صدابردار: علی عدالت دوست، صداگذار:امین شریفی، طراح صحنه: بابک پناهی، طراح‌لباس: شادی رستگار طراح گریم: مرتضی کهزادی، مدیر تدارکات: محمد علی محمدی،خواننده :محمد معتمدی ، عکاس:حسن هندی، مشاور رسانه ای: زهرا دمزآبادی، محصول گروه: فیلم و سریال شبکه سه سیما و قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید