منبع نزدیک به نخست وزیر مکلف عراق روز دوشنبه با تکذیب خبر کناره گیری وی گفت که مذاکرات در مورد تشکیل دولت در فضای دوستانه ادامه دارد. 

به گزارش سلام نو، «برهم صالح» رییس جمهوری عراق نهم آوریل جاری پس از کناره گیری «عدنان الزرفی» از مکلف شدن، مصطفی الکاظمی را مأمور تشکیل دولت جدید کرد.

با وجود اجماع نظر همه گروه های سیاسی شیعه، کرد و سنی در معرفی الکاظمی طی چند روز گذشته موضوع انتخاب وزیران کابینه سبب بروز اختلافات جدی بین گروه های سیاسی شیعه با نخست وزیر مکلف شده است.

اختلافات میان الکاظمی و این گروها در روزهای اخیر بر سر چینش کابینه باعث شد برخی محافل رسانه ای و سیاسی از تهدید به انصراف نخست وزیر مکلف از تشکیل دولت خبر دهند.

این منبع در مصاحبه با «السومریه نیوز» اظهار کرد که مذاکرات در مورد تشکیل دولت در یک فضای مثبت ادامه دارد و در مراحل نهایی آماده سازی برای ارائه کابینه به مجلس قرار دارد.

وی افزود که‌ در مذاکرات سیاسی موانعی وجود دارد که می توان با گفت وگوی سازنده آن را برطرف کرد.

این منبع اخبار مربوط به اختلاف الکاظمی و گروه های سیاسی و کناره‌گیری نخست مکلف از تشکیل دولت جدید را تکذیب کرد.

وی تاکید کرد که عراق اکنون با شرایط سخت و بحران بسیار وخیم اقتصادی و نیز پیامدهای ناشی از همه گیری ویروس کرونا در کنار چالش های امنیتی و تنش های منطقه ای و بین‌المللی مواجه بوده که برای غلبه بر این موانع نیاز به پیوستن همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور است.

در همین حال، «هیثم الجبوری»، رییس کمسیون مالی مجلس عراق امروز در اطلاعیه ای با اشاره به اینکه سه روز است که نفت عراق خریدار ندارد گفت که این کشور به سمت یک بحران مالی شدیدی پیش می رود.

به گفته وی، نفت عراق در بازارهای جهانی هر بشکه ۱۵ دلار فروش می رود و مهمترین مشتری آن کشور هند است که خرید نفت را این روزها متوقف کرده است./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید