رئیس‌جمهور با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا برای بازگشایی اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه، گزارشی جامع و دقیق برای تصمیم‌گیری در این راستا به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» روز جمعه در گفت‌وگو با «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی متبرکه و مساجد با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی از دغدغه‌های مهم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و باید در این راستا تلاش مضاعفی انجام شود.

وی با اشاره به فضای معنوی و اشتیاق مردم متدین و مومن کشور برای حضور در اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان و بهره‌مندی از برکات معنوی این ماه اظهار داشت: از آروزهای بزرگ دولت بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی و حضور مردم در اجتماعات و مراسم‌های دینی است.

رئیس‌جمهور با تقدیر از همراهی، همکاری و تلاش جهادی محافل مذهبی و جوانان در هیات‌ها و مساجد در این شرایط و ارائه خدمات بهداشتی به مردم، تصریح کرد: باید همچنان در اطلاع‌رسانی‌ها نسبت به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های گوناگون کسب و کار و مراکز تجمعی توجه داشته باشیم.

روحانی ادامه داد: مردم عزیز باید توجه داشته باشند که همچنان شعار در خانه بمانیم پابرجا بوده و تنها باید برای انجام امور ضروری اقدام به رفت و آمد داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تمرکز وزارت بهداشت و درمان برای توسعه همکاری‌ها با این بخش در زمینه تولید تست‌های آنتی بادی دستور داد تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات و همه متخصصان کارآمد کشور، با همراهی همه بخش‌ها و پس از آزمایش‌های دقیق به این دستاورد دست یافته و نسبت به تولید سراسری آن اقدام کنیم.

رئیس جمهور به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا گزارش دقیقی از وضعیت استان‌های کشور در مقابله با کرونا برای بررسی در جلسه فردای روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و اتخاذ تصمیمات لازم و تصویب آنها در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت‌وگو ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، شرایط استان‌های کشور در این زمینه و چگونگی هماهنگی ها و تعاملات با دیگر دستگاه‌ها در زمینه بازگشایی اصناف و کسب و کارها خاطرنشان کرد: کمیته‌ای برای بررسی چگونگی بازگشایی اماکن مذهبی تشکیل و گزارش آن به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید