پخش سریال «زیر خاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا که طبق برنامه سازمان قرار بود در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش شود، حال پس از پخش تیزر های این سریال و اخبار منتشر شده، زمزمه هایی مبنی بر تغییر برنامه سازمان و حذف سریال «زیر خاکی» از کنداکتور شنیده می شود.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : سریال «زیر خاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا که قرار بود از شنبه ششم اردیبهشت 1399، مصادف با ماه مبارک رمضان از ساعت 22:15 بر روی آنتن شبکه یک برود، ممکن است با ممیزی های زیادی مواجه شود و یا پخش آن به تعویق بیفتد.

چند شبی است که پخش تیزرهای سریال «زیرخاکی» که به عنوان اولین سریال طنز انقلابی لقب گرفته بود، از شبکه یک سیما آغاز شده است و طبق برنامه سازمان قرار بود این سریال از شب اول ماه مبارک رمضان جایگزین فصل دوم سریال «نون.خ» به کارگردانی سعیدآقاخانی بشود، اما حال با توجه به نزدیکی به پخش این سریال خبرهایی در رسانه و جراید مبنی بر توقیف این سریال به گوش می رسد.

خبرها حکایت از آن دارد که عامل اصلی این ممیزی و تغییر برنامه حواشی است که گوهر خیراندیش بازیگر این سریال با حضور در عروسی دخترش رقم زده است، گوهر خیراندیش که در اواخر سال گذشته برای حضور در مراسم عروسی دخترش راهی آمریکا شده بود، پس از حضور در این مراسم و انتشار فیلمی از رقص وی در عروسی موجب تصمیم گیری قاطعانه مسئولین و این تغییر کنداکتور شده است، آن طور که در خبرها شاهد آن بودیم گوهر خیر اندیش در این سریال در قالب یک زن مذهبی به ایفای نقش پرداخته است.

با توجه به حواشی پیش آمده و خبرهایی که هر روز در رسانه ها شاهد آن هستیم، این سوال مطرح می شود که سازمان صدا وسیما با این تشکیلات کلان و هزینه های میلیاردی که در آن اتفاق می افتد آیا نباید، یک راهکاری را در نظر بگیرد، که با حواشی که ممکن است بعدها اتفاق بیفتد، این چنین موجب هدر رفتن میلیاردها توامن هزینه و زحمات یک گروه چند صد نفره نشود، جالب اینجاست که در قراردادی که تهیه کنندگان با عوامل به امضاء می رسانند در یکی از بندها این مطلب قید شده است، اما هرگز شاهد اجرایی شدن این بند از قرارداد عوامل نبوده ایم.

سریال «زیرخاکی» که ریشه طنز و موضوعی تاریخی دارد، در دو فصل سی قسمتی تولید خواهد شد و در دو دوره قبل از انقلاب و بعد از انقلاب روایت میشود.

فیلمبرداری فصل اول این سریال که به موضوع اوایل انقلاب و اواخر دوره پهلوی می پردازد، از ۳۰ مرداد 1398 در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز و ۴ دی ماه  1398 در لوکیشن خانه‌ای قدیمی حوالی میدان قزوین به پایان رسیده است و محله باغ آذری تهران، خانه هایی در مرادآباد، شهرک غزالی، بیمارستان، کلانتری، پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد، جاده قم و ... از دیگر لوکیشن هایی هستند که این سریال در آنجا فیلمبرداری شده اند.

پژمان جمشیدی نقش اول سریال «زیرخاکی» را ایفا می کند و علاوه بر وی بازیگرانی نظیر ژاله صامتی، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، ایرج سنجری، امید روحانی، اصغر نقی‌زاده، بازیگر خردسال رایان سرلک و با حضور هادی حجازی فر و ... در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

جلیل سامان سابقه کارگردانی سریال های شاخصی نظیر ««ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» را در کارنامه هنری خود دارد و هر سه سریال همانند سریال «زیرخاکی» جدیدترین اثر وی، مضمون تاریخی دارند و به داستانی پر حادثه در بستر رویدادهای انقلاب می پردازد.

قصه سریال «زیرخاکی» داستان مردی است که به دنبال پیدا کردن زیرخاکی است و در این حین درگیر ماجراهایی خنده داری میشود که داستان سریال زیرخاکی را شکل میدهد.

با توجه به همه حواشی به وجود آمده، حال باید منتظر ماند و دید که صدا و سیما و سیما فیلم نسبت به این موضوع چه واکنشی از خود نشان خواهند و اینکه آیا با حذف سکانس های گوهر خیراندیش پخش این سریال طبق برنامه از تلویزیون آغاز خواهد شد یا اینکه تلویزیون از پخش هزار دقیقه سریال تولیدی خود صرف نظر خواهد کرد.

دیگرعوامل اصلی «زیرخاکی» عبارتند از: تهیه‌کننده: رضا نصیری نیا، نویسنده و کارگردان: جلیل سامان،برنامه‌ریز: حسین دیردار، دستیار کارگردان: رضا شریفی، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، طراح گریم: عباس عباسی، طراحان لباس:مه‌لقا ناقد و الهام شعبانی مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح صحنه: محسن خدابخشی، صداگذاری و میکس: محمد کشفی، تدوین: بهزاد مصلح، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، منشی صحنه: آرزو نیک پور، مدیران تدارکات: حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید