معاون برون مرزی سازمان صداوسیما رفتار آمریکا با مرضیه هاشمی را محکوم کرد و ابراز امیدواری کرد به زودی این دستگیری به پایان برسد.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما با نادرست خواندن رفتار آمریکا با مرضیه هاشمی بیان کرد: لحظه به لحظه وضعیت بازداشت او را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم این بازداشت و اقدام غلط به پایان برسد.

به گزارش سلام نو، پرس تی وی صبح امروز اعلام کرد، مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌وی، در سفر به آمریکا، بدون هیچ دلیل مشخصی، بازداشت شده و در شرایط نامناسبی به سر می‌برد.

پس از این اتفاق، معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما با برگزاری نشستی تلاش کرد موضع صداوسیمای ایران در قبال این دستگیری را تشریح کند.

در کنفرانس عصر امروز، بعد از پخش کلیپی از مرضیه هاشمی، پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه بیان کرد: بامداد امروز متوجه شدیم که مرضیه هاشمی از روز یکشنبه در بازداشت غیرقانونی اف بی آی در آمریکا به سر می برد. ایشان بدون تفهیم اتهام به زندان منتقل شدند و تا امروز اجازه دسترسی به ایشان داده نشد. تا اینکه نیمه شب گذشته که تماس تلفنی با خانواده‌شان داشتند، به آن‌ها گفته‌ است که رفتار غیرانسانی و ناشایستی با او انجام شده است؛ بنابراین رسانه‌های داخلی و خارجی و برون مرزی این خبر را پوشش دادند.

جبلی ادامه داد: طبق صحبت‌هایی که خانم هاشمی با خانواده‌شان داشتند، ایشان را بی‌حجاب کرده و با دست و پای زنجیر شده وارد زندان کرده‌اند. همچنین با اینکه معلوم است مسلمانان گوشت خوک نمی خورند، به او این گوشت را داده‌اند و مقداری بیسکویت و نان.

معاون برون مرزی صداوسیما اظهار کرد: خانم هاشمی چون هنوز تفهیم اتهام نشده، دیگر اطلاعی از او نداریم. این اتفاق نشان‌دهنده رفتار ناشایست و غیر اخلاقی در زندان آمریکا است که با او صورت گرفته است.

او بیان کرد: ما به عنوان شبکه برون مرزی، اقدام پلیس آمریکا را متهم و خواستار آزادی بی قید و شرط او هستیم. همچنین خواستار عذرخواهی آنان از خانم هاشمی به دلیل رفتاری که داشتند، هستیم. هرگونه کار قانونی را دریغ نخواهیم کرد. همچنین مطمئنیم همکاری رسانه‌های داخلی و خارجی را داریم و پیگیری حقوقی خواهیم کرد.

جبلی تصریح کرد: هشدار می‌دهیم مسوولیت هر رفتاری با ایشان را با دولت آمریکا می‌دانیم. رفتار نادرست ماموران آمریکایی را با موازین اخلاقی منطبق نمی‌دانیم. هر اتهامی به او وارد شده دلیل نمی‌شود که با زن مسلمان اینگونه رفتار شود. همچنین برداشت حجاب توهین آشکار به ما مسلمان است و آن را محکوم می‌کنیم.

او اضافه کرد: در نظر نگرفتن مطالبات ایشان از طرف دولت آمریکا که طرفدار حقوق بشر است، نشان از دروغی است که به افکار عمومی می‌گویند. لحظه به لحظه بازداشت او را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم این بازداشت و اقدام غلط به پایان برسد.

جبلی بیان کرد: مرضیه هاشمی برای عیادت برادر مبتلا به سرطان خود، به آمریکا که زادگاهش است رفته بود که بازداشت شد. امیدواریم این بازداشت غیرقانونی پایان بگیرد.

معاون رییس صداوسیما سپس گفت: سابقه فعالیت خانم هاشمی معلوم بوده است. ایشان از ۲۵ سال پیش همکار صدا و سیما بودند و هیچ چیز مخفی نداشتند. آن چیزی که ما را به شک وا می دارد این است که به خاطر انتقاد از مواضع آمریکا هدف این بازداشت قرار گرفته اند. همچنین پسر او رضا هاشمی هم تحت نظر پلیس آمریکا قرار دارد اما هنوز تفهیم اتهام نشده است و معلوم نیست دادگاه او چه زمان برگزار شود.

او اضافه کرد: هاشمی هزینه صدای مستقل و صدای بی‌صدایان است و ما این آمادگی را داشتیم که هزینه ای بیش از این پرداخت کنیم.

جبلی تصریح کرد: ما در این ماجرا شاهد یک افتصاح بزرگ هستیم که در روز روشن یک خانم آفریقایی الاصل آمریکایی را بازداشت می کنند و هیچ دلیلی هم بیان نمی کنند امیدواریم که فشار افکار عمومی باعث شود که این خانم زودتر آزاد شود.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما همچنین گفت: سخنگوی وزارت خارجه این بازداشت را محکوم کرد و تمام نهادهایی که می توانند عمل کنند باید این کار را انجام دهند و ما هم به عنوان صدا و سیما به وظیفه خود عمل می کنیم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید