رئیس ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا نیست"افزایش تحرکات" نیروی قدس سپاه پاسدران در منطقه کارائیب و تلاش برای نفوذ در ونزوئلا هشدار داد.

به گزارش سلام نو به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، کریگ فالر در گفت‌وگو با خبرنگاران، دولت ایران را "بزر‌گ‌ترین حامی تروریسم در سراسر جهان" خواند و در پاسخ به سوالی در مورد نقش ایران در معاملات مواد مخدر به‌ویژه در ونزوئلا، به "حمایت ایران از تروریسم" در کشورهایی مانند یمن و سوریه و سایر نقاط جهان اشاره کرد و گفت که با توجه به این‌‌ امور "هر چیزی" در مورد ایران امکان‌پذیر است.

کریگ فالر، تصریح کرد: «تحرکات سپاه قدس در ونزوئلا بالا رفته و آمریکا می‌‌داند که اخیرا فعالیت‌های ایران در منطقه کارائیب با هدف وارد کردن سپاه قدس به ونزوئلا افزایش یافته است». فالر تأکید کرد که آمریکا به‌دقت هر فعالیت‌ "مخرب" ایران و ارتباطاتش با "بی‌ثباتی‌ها و ناامنی‌های دیگر" در این منطقه را زیر نظر دارد. او گفت که آمریکا می‌داند، حزب‌الله لبنان که گروه نیابتی ایران است ارتباطات مهمی با این منطقه از جهان دارد؛ چه از طریق جمعیت مهاجر و چه از طریق ارتباطات مالی. فالر مدعی شد که "خلاف‌کاری‌های" ایران در تمامی نقاط جهان گسترش یافته و هر روز شاهد "فلاکتی" از این "دولت حامی تروریسم در نقاطی مانند یمن و سوریه و سایر مناطق جهان هستیم."

او یادآوری کرد: «ما می‌دانیم که در گذشته شواهدی از فعالیت‌های توطئه‌آمیز ایران در این منطقه وجود داشته که بدبختانه به کشته شدن انسان‌ها در آرژانتین و دیگر نقاط انجامیده است.» او به بمب‌گذاری در مرکز یهودیان در بوئنوسآیرس آرژانتین (آمیا) اشاره داشت که در سال ۱۹۹۴ میلادی ۸۵ کشته بر جای گذاشت و حزب‌الله لبنان و ایران به طراحی و اجرای آن متهم شدند. بحث مشارکت این دو در سوداگری مواد مخدر نیز تازگی ندارد. برای نمونه در سال ۲۰۱۴ پلیس فدرال برزیل اعلام کرد که مدارک و اسنادی در اختیار دارد حاکی از همکاری میان حزب‌الله لبنان با گروه‌های مافیایی مواد مخدر و سلاح در این کشور.

نشریه بریتانیایی Janes Intelligence Review نیز در سال ۲۰۰۹ میلادی گزارشی منتشر کرده بود که به همکاری مافیا و حزب‌الله در مثلت مرزی سه کشور آرژانتین، برزیل و پاراگوئه اشاره داشت. پیشتر راجر نوریگا، کارشناس پیشین وزارت خارجه آمریکا نیز بر حضور ایران از طریق حزب‌الله لبنان تکیه کرده و گفته بود: «ایران شبکه ارتباطات خود را مستقیماَ در کنار آمریکا ایجاد کرده است. مردم ایالات متحده باید بدانند که تهران بازوی خود یعنی حزب‌الله را در نیم‌کره غربی زمین مستقر کرده است.» روزنامه آلمانی "دی ولت" هم در دی‌ماه سال جاری ادعا کرد: «حزب‌الله چیزی بیش از یک حزب سیاسی و شاخه‌ی مسلح آن است و در قالب یک شبکه‌ تبهکاری در زمینه‌ قاچاق مواد مخدر و اسلحه در سراسر جهان، از جمله در آلمان فعال است.»

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید