سریال «هم گناه» به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی و نویسندگی مشترک محسن کیایی و علی کوچکی، بر اساس طرحی از چیترا نادری می باشد که در دو فصل 12 قسمتی تولید خواهد شد، اکنون پس از پخش 7 قسمت از فصل اول این سریال، با بهره گیری از بازیگران مطرح به خوبی توانسته در کنار سه رقیب دیگر خود یعنی یعنی سریال های «دل»، «کرگدن» و «خواب زده» در شبکه نمایش خانگی جای خود را در دل مخاطبین باز کند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : سریال «هم گناه» به  تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی که از  6 اسفند 1398 هر هفته دوشنبه در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود، حال پس از گذشت دو ماه و توزیع 7 قسمت از این سریال با استقبال فراوانی از سوی مخاطبین مواجه شده است.

فیلمبرداری سریال «هم گناه» که از تابستان سال گذشته آغاز شده است و طبق شنیده ها این سریال در 24 قسمت و دو فصل 12 قسمتی تولید خواهد شد، زمان تقریبی هر قسمت از سریال 50 دقیقه می باشد.

سریال «هم گناه» در ژانر درام خانوادگی اجتماعی در سال 1398 تولید شده است و سرمایه گذاری این سریال نیز بر عهده سرویس وی او دی «فیلیمو» است، «فیلیمو» پس از سرمایه گذاری موفق در تولید سریال سی قسمتی «نهنگ آبی» به نویسندگی بهرام توکلی و کارگردانی فریدون جیرانی بار دیگر در مقام سرمایه گذار یک سریال قرار گرفته است.

سریال «هم گناه» برای مصطفی کیایی از چند حیث حائز اهمیت و اولین تجربه محسوب می شود، زیرا این سریال اولین تجربه مصطفی کیایی برای حضور در شبکه نمایش خانگی و اولین تجربه سریال سازی او است، که این نشان از پختگی وی در سیر تکاملی کارگردانی اش دارد.

مصطفی کیایی با فیلم «مطرب» بسیار از رکوردها از جمله رکورد پرفروش ترین فیلم سال، رکورد بیشترین بلیط فروخته شده در روز اول اکران و ... را جابجا کرد، وی در سال گذشته توانست با فیلم سینمایی «مطرب» و فروش 38 میلیاردی، رکورد فروش فیلم سینمایی را که پیش از این در دست فیلم «هزار پا» ساخته ابوالحسن داوودی با 37 میلیارد بود را از آن خود کند.

این کارگردان 44 ساله سینما، که کارش را با دستیاری و تولید برنامه و تدوین در تلویزیون آغاز کرد، تا به امروز تجربه کارگردانی در زمینه تولید فیلم بلند و سریال برای تلویزیون را ندارد، هر چند که وی نویسندگی سه سریال مطرح تلویزیونی از قبیل «خروس»، «نقطه، سر خط»، «راه در رو» را در کارنامه نویسندگی خود دارد، اما نکته جالب توجه اینجا است که کارگردانی هر سه سریال تلویزیونی که مصطفی کیایی در مقام نویسنده در آن حضور داشته، برعهده «سعید آقاخانی» بوده است.

دوستی مصطفی کیایی و سعید آقاخانی در ادامه منجر به حضور سعید آقاخانی به عنوان بازیگر در دو فیلم اول بلند مصطفی کیایی در سینما یعنی «بعد از ظهر سگی سگی» و «ضد گلوله» شد.

مصطفی کیایی کارش در سینما را از سال 1388 با فیلم سینمایی «بعد از ظهر سگی سگی» آغاز کرد، این فیلم که اولین تجربه کیایی در سینما محسوب می شود علیرغم داشتن ترکیب بازیگران مطرح از قبیل رضا عطاران، سعید آقاخانی، مجید صالحی، علی صادقی، بهاره رهنما، مهران رجبی و ... چه به لحاظ کیفیت چه به لحاظ فروش توقعات وی را برآورده نکرد و در واقع شکستی در ابتدای راه برای او محسوب می شد.

کیایی یک سال بعد مجدد شانس خود را امتحان کرد و این بار نیز او سراغ فیلمنامه ای طنز در قالب جنگ تحمیلی رفت، دومین فیلم کیایی با عنوان «ضد گلوله» به تهیه کنندگی رضا رخشان و نقش آفرینی بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، مسعود کرامتی، ژاله صامتی،سعید آقاخانی و ... توانست نظر مخاطبین را جلب کند و با فروش خوب خود در گیشه و پیوستن به باشگاه میلیاردی ها در سال 1390 اولین موفقیت کیایی در کارگردانی را رقم زد.

این کارگردان جوان پس از موفقیت در فیلم آخرش، برای ساخت فیلم جدیدش دوسال صبر کرد و در نهایت در سال 1392 فیلم درام اجتماعی «خط ویژه» را به تهیه کنندگی منصور لشکری قوچانی و نقش آفرینی مصطفی زمانی، هومن سیدی، میلاد کی مرام، هانیه توسلی، پریناز ایزدیار، میترا حجار و ... را جلوی دوربین برد، کیایی با فیلم «خط ویژه» نام خود را به عنوان کارگردان هنری و کارگردان تجاری بر روی زبان ها انداخت و توانست در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص دهد.

مصطفی کیایی  که با کارگردانی فیلم «خط ویژه» سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگر و با نویسندگی «ضد گلوله» سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از آن خود کرده است ، حالا با کارگردانی و نویسندگی «هم گناه» تجربه متفاوتی را در سریال سازی و شبکه نمایش خانگی را رقم خواهد زد.

مصطفی کیایی یکسال پس از فیلم «خط ویژه» در سال 1393 مجدد به سراغ تهیه کننده قبلی خود یعنی منصور لشکری قوچانی رفت و فیلم «عصر یخبندان» را با بازی بهرام رادان، مهتاب کرامتی، سحر دولتشاهی، فرهاد اصلانی و... جلوی دوربین برد که با فروش خوب و کسب جایزه از جشنواره فیلم فجر، فیلم موفقی برای وی محسوب نمی شد، وی که پس از ساخت پنج فیلم به تجربه های فراوانی رسیده بود، تصمیم گرفت برای ساخت فیلم جدیدش علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، تهیه کنندگی را نیز تجربه نماید، کیایی در سال 1394 فیلم «بارکد» با بازی بهرام رادان، رضا کیانیان، سحر دولتشاهی، پژمان بازغی، بهاره کیان افشار و ... جلوی دوربین برد و با فروش 11 میلیاردی در گیشه توانست تجربه خوبی را برای کیایی رقم بزند.

وی برای فیلم بعدی اش دو سال صبر کرد و با دستمایه قرار دادن حادثه ساختمان پلاسکو، در سال 1396 فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» را به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی خودش جلوی دوربین برد، کیایی در این فیلم از حضور بازیگران فیلم های قبلی خود نظیر سحر دولتشاهی، بهرام رادان،مسعود کرامتی، محسن کیایی در کنار بازیگرانی که برای اولین بار در جلوی دوربین وی حاضر شده بودند، نظیر مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، ماهور الوند تجربه تولید فیلم موفقی را رقم زد.

مصطفی کیایی پس از فیلم «چهارراه استانبول» در سال 1397 سراغ فیلم سینمایی «مطرب» رفت و توانست به کمک یک فیلمنامه خوب و حضور بازیگرانی نظیر پرویز پرستویی، مهران احمدی و الناز شاکردوست و خواننده و بازیگر ترک «عایشه گل جوشکن» به موفقیت خوب تجاری برسد و نام خود را به عنوان کارگردان و تهیه کننده پرفروشترین فیلم سینماهای ایران بر سر زبان بیاندازد.

مصطفی کیایی با مجموعه‌ای از بهترین‌های سینمای ایران وارد عرصه سریال‌سازی برای شبکه نمایش خانگی شده‌ و در سریال «هم گناه» بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، پدرام شریفی، روشنک گرامی، احسان کرمی، سوگل خلیق، حسین امیدی، مارال بنی آدم، علی باقری، فروغ قجابگلو، شیرین اسماعیلی، ساقی حاجی‌پور، فرانک کلانتر، محمد اعلایی، محمد‌رسول صفری، درنا مدنی، محمد موحدنیا و آی‌تک جاوید‌نژاد  و ... ایفای نقش خواهند کرد.

مصطفی کیایی که در فیلم های بلند سینمایی اش تبحر کارگردانی و بازیگردانی خود را به مخاطبین و منتقدین نشان داده در کنار قلم زیبایش برای نگارش فیلم نامه، این بار برای نخستین بار به تولید سریال و کارگردانی برای مدیوم شبکه نمایش خانگی پرداخته است، شبکه نمایش خانگی که در سال 1398 با تولید آثاری نظیر «هیولا»، «مانکن» و ... ثابت کرده است که با تولید یک اثر خوب در این رسانه می توان به موفقیت خوب تجاری نیز رسید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید